Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-02-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Winnaars Toerisme Vlaanderen Awards 2013

Winnaars Toerisme Vlaanderen Awards 2013
Vorige week heeft Toerisme Vlaanderen weer diverse innovatieve projecten, ondernemers, wervende campagnes, persartikels en personen met een verdienstelijke invloed op het Vlaamse toerisme in de kijker gezet.

Toerisme Vlaanderen ontving in het najaar van 2013 ruim 120 kandidaatstellingen voor zeven awardcategorieën. De juryleden Denis D’hanis (kabinet Geert Bourgeois), Liesbeth Kees (domein Bokrijk), Bart Gouwy (Plopsaland), Michael Desmet (Het Nieuws - VTM) en Peter De Wilde (Toerisme Vlaanderen) hadden het niet makkelijk om uit alle inzendingen drie genomineerden en uiteindelijk één winnaar per categorie te kiezen. Het niveau van alle kandidaten getuigt volgens Toerisme Vlaanderen van een grote professionaliteit in de toeristische sector. De winnaars:

Beste Vakantiemaker

Luc Glorieux kreeg uit handen van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois de belangrijkste award van de avond, namelijk die van Beste Vakantiemaker. Luc is jarenlang de drijvende kracht van de reisbureausector en meer specifiek de autocarsector geweest. Als ervaringsdeskundige bracht hij ook reeds verschillende publicaties uit over toerisme. Als leraar en initiator van gidsenopleidingen stelde hij daarnaast ook het beroep reisleider op punt. Luc is nog steeds erg actief in de toeristische sector en organiseert momenteel een mobiele tentoonstelling over de herdenking van de Groote Oorlog.


Beste Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer 2013

Vakantieverblijf De Dielis mag zich Beste Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer 2013 noemen. Dit vakantieverblijf is uitgebouwd voor personen met een ernstige of diep meervoudige beperking. De Dielis is opgericht door twee particulieren die vanuit hun persoonlijk engagement en ervaring de nood aan aangepaste vakantie-infrastructuur hebben ingevuld.


Beste Toeristische Innovatie 2013

Het nieuwe infopunt in de inkomhal van het treinstation Gent-Sint-Pieters sleepte de award voor Beste Toeristische Innovatie 2013 in de wacht. Het infokantoor beantwoordt volledig aan de nieuwe visie op internationaal onthaal. De bezoeker kan rekenen op gepersonaliseerd onthaal en non-stop infoverstrekking via touchscreens, 3D-projecties en filmpjes.


Beste Toeristisch Persartikel 2013

Schrijfster en journaliste An Olaerts kan pronken met de award voor Beste Toeristisch Persartikel 2013. An trok samen met haar moeder via wandel- en fietsknooppunten van Leuven naar Scherpenheuvel. Niet meteen een typisch toeristisch artikel maar zo geschreven dat je meteen zin krijgt om te voet naar Scherpenheuvel te vertrekken.


Beste Toeristische Productontwikkeling 2013

In de gerestaureerde havenmagazijnen in Antwerpen opende op 28 september 2013 een gloednieuw museum: het Red Star Line Museum. Het is een ervaringsgericht, interactief en multimediaal museum dat de geschiedenis, sfeer en persoonlijke verhalen tijdens de massale landverhuizing naar de Verenigde Staten weer tot leven wekt.


Beste Marketingcampagne 2013

Via het Belgian Journey-pakket van Tomorrowland leerden ruim zeshonderd internationale festivalgangers Brugge en Brussel kennen in de waterdichte sprookjesachtige Tomorrowlandstijl. De muziekliefhebbers konden genieten van tequilapralines, betoverende boottochtjes, bierproeven, een DJ-sessie aan het Atomium, retroviewers, …


Beste Toerisme Medewerker 2013

Simon Louagie mocht de award voor Beste Toerisme Medewerker in ontvangst nemen. Simon is PR- en educatiemedewerker en huisgids bij Peace Village Mesen en brengt het verhaal over de Groote Oorlog op een hedendaagse en verfrissende manier tot leven. Hij is een ideale ambassadeur voor de hele regio.

Link: http://www.toerismevlaanderen.be/awards
Topics:Toerisme
Trefwoorden: awards, toerisme, belgie, vlaanderen

CELTH



||| Nieuws |||

11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...