Geplaatst op: 11-02-2014
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme april 2014 nummer 2

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, ruilt Center Parcs in voor een marketingfunctie bij Bakker Hillegom.

Geraeds (49) besloot om na een loopbaan van 17 jaar – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – de groep per april te verlaten en zich te richten op een nieuwe stap in zijn carrière.

Merkontwikkeling en duurzaamheid
Paul Geraeds heeft zich binnen Center Parcs onderscheiden door commerciële groei te bewerkstelligen en diverse projecten en merkinitiatieven met veel enthousiasme te leiden. Enkele voorbeelden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, prijswinnende campagnes en de brochure die in co-creatie met gasten is samengesteld.

Het bedrijf laat weten dat Geraeds de organisatie met een gerust hart achterlaat, aangezien de huidige CEO Mark Haak Wegmann over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft. Nu hij ook de afronding van de agency pitch met het pan-Europees reclamebureau Ogilvy geleid heeft, is dit een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.


Per april 2014 zal Paul Geraeds zijn loopbaan voortzetten als CEO van Bakker Hillegom, een internationale onderneming die in 20 verschillende landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector met een omzet van ruim 160 miljoen euro. Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en richt zich via Direct Marketing en e-commerce op de eindgebruiker.


Geraeds: "Marketingmechaniek lijkt op elkaar”

"Vanaf de buitenkant lijkt dit een enorme stap, aangezien het twee verschillende vakgebieden betreft: van een leisure product naar bloemen en planten”, verklaart Paul Geraeds. "Echter, qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden CRM-gedreven en geloven in een directe klantrelatie. Daarnaast is Bakker Hillegom ook Europees marktleider.”

Paul Geraeds blijft zich inzetten als voorzitter voor de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) en in zijn adviesfunctie voor de Hogere Hotelschool Den Haag.
Trefwoorden: Paul Geraeds, Center Parcs

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...