Geplaatst op: 11-02-2014
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme april 2014 nummer 2

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds van Center Parcs naar Bakker Hillegom

Paul Geraeds, Marketing Directeur van Center Parcs Europe, ruilt Center Parcs in voor een marketingfunctie bij Bakker Hillegom.

Geraeds (49) besloot om na een loopbaan van 17 jaar – waarvan de laatste 8 jaar als marketing eindverantwoordelijke – de groep per april te verlaten en zich te richten op een nieuwe stap in zijn carrière.

Merkontwikkeling en duurzaamheid
Paul Geraeds heeft zich binnen Center Parcs onderscheiden door commerciële groei te bewerkstelligen en diverse projecten en merkinitiatieven met veel enthousiasme te leiden. Enkele voorbeelden zijn: het internationale duurzaamheidsprogramma ‘Nature Deserves a Break’, de klimaattop voor kinderen ‘Kids Climate Conference’ in samenwerking met Laurentien van Oranje, prijswinnende campagnes en de brochure die in co-creatie met gasten is samengesteld.

Het bedrijf laat weten dat Geraeds de organisatie met een gerust hart achterlaat, aangezien de huidige CEO Mark Haak Wegmann over een enorme Center Parcs productervaring beschikt en de organisatie een sterk, uitgebalanceerd marketingteam in huis heeft. Nu hij ook de afronding van de agency pitch met het pan-Europees reclamebureau Ogilvy geleid heeft, is dit een natuurlijk moment om het stokje over te dragen.


Per april 2014 zal Paul Geraeds zijn loopbaan voortzetten als CEO van Bakker Hillegom, een internationale onderneming die in 20 verschillende landen actief is in de bloemen- en tuinartikelensector met een omzet van ruim 160 miljoen euro. Bakker Hillegom heeft 4 miljoen klanten op jaarbasis en richt zich via Direct Marketing en e-commerce op de eindgebruiker.


Geraeds: "Marketingmechaniek lijkt op elkaar”

"Vanaf de buitenkant lijkt dit een enorme stap, aangezien het twee verschillende vakgebieden betreft: van een leisure product naar bloemen en planten”, verklaart Paul Geraeds. "Echter, qua marketingmechaniek lijken beide organisaties sterk op elkaar. Ze zijn beiden CRM-gedreven en geloven in een directe klantrelatie. Daarnaast is Bakker Hillegom ook Europees marktleider.”

Paul Geraeds blijft zich inzetten als voorzitter voor de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) en in zijn adviesfunctie voor de Hogere Hotelschool Den Haag.
Trefwoorden: Paul Geraeds, Center Parcs

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...