Geplaatst op: 21-02-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Nederlander wordt gelukkig van vakantie boeken

De Nederlander wordt gelukkig van vakantie boeken
Bijna de helft van de Nederlanders is gelukkig als zij een vakantie boeken. Dat blijkt uit een onderzoek dat GfK heeft gehouden onder Nederlanders.

Bijna de helft van de Nederlanders kan gelukkig worden van het boeken van een vakantie of het kopen van kleding, schoenen en/of accessoires voor zichzelf. Met name huishoudens zonder kinderen zijn gelukkig wanneer ze een vakantie boeken. Andere zaken die mensen kopen waarvan zij gelukkig worden zijn boeken en decoratie in en om het huis. Boeken zijn met name geluksitems voor alleenstaanden. Zowel mannen als vrouwen ervaren een geluksgevoel bij het boeken van een heerlijke reis. Maar staat een vakantiereis bij ruim 48% van de mannen op nummer één, met 46% laten vrouwen het kopen van modeartikelen toch nog even voor gaan.




Het geluksgevoel dat het boeken van een vakantie veroorzaakt, verbaast de reisbranche niets. Frank Oostdam, directeur reisbrancheorganisatie ANVR: "Je kunt merken dat het consumentenvertrouwen weer langzaam toeneemt, want in tegenstelling tot veel andere branches zien wij in de boekingen van de zomervakantie een positieve trend. Week na week zijn het nu vooral de zonnige vakantiebestemmingen Turkije en Griekenland die worden geboekt.”

Top vijf mannen
1. Vakantie / reis
2. Elektronisch apparaat / gadget
3. Kleding, schoenen en/of accessoires
4. Muziek, films en/of games
5. Boeken

Top vijf vrouwen
1. Kleding, schoenen en/of accessoires
2. Vakantie / reis
3. Decoratie voor in en/of om het huis
4. Boeken
5. Tickets voor een evenement


Opvallend is dat naarmate we ouder worden, we minder gelukkig worden van welke aankoop dan ook. Wanneer we ouder zijn dan 50 jaar hebben we wellicht geen aankopen meer nodig om ons gelukkig te voelen.
Link: http://www.gfk.com/nl/news-and-events/news/paginas/helft-van-de-nederlanders-wordt-gelukkig-van-het-kopen-van-mode.aspx
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, geluk

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...