Geplaatst op: 21-02-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Nederlander wordt gelukkig van vakantie boeken

De Nederlander wordt gelukkig van vakantie boeken
Bijna de helft van de Nederlanders is gelukkig als zij een vakantie boeken. Dat blijkt uit een onderzoek dat GfK heeft gehouden onder Nederlanders.

Bijna de helft van de Nederlanders kan gelukkig worden van het boeken van een vakantie of het kopen van kleding, schoenen en/of accessoires voor zichzelf. Met name huishoudens zonder kinderen zijn gelukkig wanneer ze een vakantie boeken. Andere zaken die mensen kopen waarvan zij gelukkig worden zijn boeken en decoratie in en om het huis. Boeken zijn met name geluksitems voor alleenstaanden. Zowel mannen als vrouwen ervaren een geluksgevoel bij het boeken van een heerlijke reis. Maar staat een vakantiereis bij ruim 48% van de mannen op nummer één, met 46% laten vrouwen het kopen van modeartikelen toch nog even voor gaan.




Het geluksgevoel dat het boeken van een vakantie veroorzaakt, verbaast de reisbranche niets. Frank Oostdam, directeur reisbrancheorganisatie ANVR: "Je kunt merken dat het consumentenvertrouwen weer langzaam toeneemt, want in tegenstelling tot veel andere branches zien wij in de boekingen van de zomervakantie een positieve trend. Week na week zijn het nu vooral de zonnige vakantiebestemmingen Turkije en Griekenland die worden geboekt.”

Top vijf mannen
1. Vakantie / reis
2. Elektronisch apparaat / gadget
3. Kleding, schoenen en/of accessoires
4. Muziek, films en/of games
5. Boeken

Top vijf vrouwen
1. Kleding, schoenen en/of accessoires
2. Vakantie / reis
3. Decoratie voor in en/of om het huis
4. Boeken
5. Tickets voor een evenement


Opvallend is dat naarmate we ouder worden, we minder gelukkig worden van welke aankoop dan ook. Wanneer we ouder zijn dan 50 jaar hebben we wellicht geen aankopen meer nodig om ons gelukkig te voelen.
Link: http://www.gfk.com/nl/news-and-events/news/paginas/helft-van-de-nederlanders-wordt-gelukkig-van-het-kopen-van-mode.aspx
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, geluk

CELTH





||| Nieuws |||

11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
04/02/25
Exclusief voor leden
Cultureel aanbod onderdeel van arbeidsomstandigheden
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.