Geplaatst op: 05-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe Nederlandse hotelformule: Princess Hotel Collection

Nieuwe Nederlandse hotelformule: Princess Hotel Collection
Nederland krijgt per 1 juli 2014 een nieuwe hotelformule:  de Princess Hotel Collection. De zeven hotels van Full House Hospitality Management (FHHM) gaan deel uitmaken van deze nieuwe formule. Voor het gebruik van de naam Princess is een akkoord gesloten met ondernemer Aad Ouborg die ook als boegbeeld van de formule naar buiten zal treden. Ouborg participeert niet in de Princess Hotel Collection.

De huidige portfolio van FHHM bestaande uit Golden Tulip Loosdrecht, Golden Tulip Amersfoort, Golden Tulip Epe, Golden Tulip de Wipselberg, Golden Tulip Victoria, Best Western de Veluwe en Dorhout Mees zal per 1 juli verdergaan onder de vleugels van dit nieuwe hotelmerk. De namen Golden Tulip en Best Western verdwijnen dan van de gevels. Zes van de zeven hotels zijn in eigendom van FHHM, in één hotel voert FHHM het management.

"Princess Hotel Collection is een verfrissende hotelformule met een sterke focus op transparantie envalue for money", aldus Jan Roersma, CEO van PHC. "Wij geven onze gasten altijd de mogelijkheid omhun verblijf up te graden naar all-in’. Geen verrassingen meer op de rekening bij check-out, maar onbezorgd genieten van alle faciliteiten voor één duidelijke prijs." Het vernieuwende aan dit concept is dat wij ons, in combinatie met de all-in formule, nog intensiever zullen focussen op kwaliteit van service en beleving",  aldus Tim Vissers, Operationeel Directeur PHC. "Dus geen massale buffetten en self-service, maar aandacht voor onze gasten enverfrissende a la carte restaurants."

Princess Hotel Collection maakt dit concept ook toegankelijk voor andere hoteliers door middel vaneen franchiseformule, waarbij het aangesloten hotel de naam Princess Hotel Collection draagt en kan meeprofiteren van het concept en alle schaalvoordelen. Dit franchisecontract is eventueel te combineren met een managementcontract, waarbij het algehele management van het hotel wordt overgenomen. "In eerste instantie richten wij ons primair op uitbreiding in Nederland, met het uiteindelijke doel om ook in de BENELUX en later de rest van Europa hotels toe te voegen", aldus Vissers.
Topics:Horeca

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.