Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VBT en RBT KAN samen verder

VBT en RBT KAN samen verder
Roeland ten Napel en Jurriaan de Mol
Het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) en het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) gaan samen verder in Regiomarketing Gelderland. Algemeen directeur Jurriaan de Mol en directeur Roeland ten Napel zullen leiding geven aan deze nieuwe marketingorganisatie voor de Veluwe en de regio Arnhem Nijmegen.

Onlangs hebben het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) en het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) een extern onderzoek onder de stakeholders laten uitvoeren. Meer dan 80% van de geïnterviewden uit bedrijfsleven en overheid blijkt voorstander te zijn van een samengaan van VBT en RBT KAN in één (toeristische ) marketingorganisatie.Het bundelen van kennis en mankracht, het efficiënt uitvoeren van marketingactiviteiten en het nadrukkelijk profileren van de regiomerken Veluwe en Arnhem Nijmegen via de campagne "Gelderse Streken” worden als voordelen genoemd. Meer "Merketing” is het credo voor de nieuwe organisatie die per 15 maart 2014 start onder de naam REGIOMARKETING GELDERLAND.

Algemeen directeur Jurriaan de Mol en directeur Roeland ten Napel zullen leiding geven aan deze nieuwe marketingorganisatie voor de Veluwe en de regio Arnhem Nijmegen.Elisabeth Tuijnman zal optreden als voorzitter van de Raad van Toezicht.Doel is voor meer dan 1.500 toeristische bedrijven en meer dan 35 gemeenten meer gasten, meer overnachtingen, meer bestedingen en meer werkgelegenheid te realiseren.

Voor  de achtergronden, aanpak en ontwikkeling bij de provincie, zie het interview met Jurriaan de Mol met vakblad Recreatie & Toerisme: Grensvervaging leidt tot organisatie Regiomarketing Gelderland http://bit.ly/1kR5vNT

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

17/04/25
Exclusief voor leden
Waar ga je naartoe op je eerste date?
Eerste dates brengen altijd onzekerheid met zich mee: het is niet makkelijk om overeenkomsten te vin...
16/04/25
Exclusief voor leden
Kröller-Müller Museum krijgt drie toeristische Michelin sterren
Het Kröller-Müller Museum is heel blij met de toegekende maximale drie toeristische sterren van Michelin voor 2025. Het museum is de reis waard om er naartoe te gaan.
16/04/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent avontuurlijk Rivierenland voor jonge ontdekkers
Madurodam heeft zijn nieuwste themagebied geopend: Rivierenland. Dit avontuurlijke speelparadijs, geïnspireerd door het typisch Nederlandse rivierenlandschap, biedt kinderen volop mogelijkheden om te klauteren, klimmen, spetteren en ontdekken. Later dit jaar volgt nog een dark-ride.
16/04/25
Jaarbeurs blikt terug op succesvol 2024 en zet koers naar duurzame toekomst
Koninklijke Jaarbeurs heeft haar geïntegreerd jaarverslag 'Samen duurzaam verder' gepubliceerd, waarin de resultaten van 2024 en de strategie voor de toekomst centraal staan.
16/04/25
Mijlpaal: 800 Green Key’s in Nederland
Restaurant De Dikke van Dale in Leeuwarden heeft als 800e bedrijf in Nederland het prestigieuze Green Key certificaat behaald. De feestelijke uitreiking vond maandag plaats in aanwezigheid van wethouder Abel Reitsma van de gemeente Leeuwarden en Erik van Dijk, National Operator van Green Key Nederland.
16/04/25
Exclusief voor leden
Sterke groei vakantieboekingen via online platforms in Nederland
Het boeken van vakanties via online platforms is in Nederland sterk in opkomst. Afgelopen jaar steeg het aantal Nederlanders dat een vakantie via zo'n platform boekte met maar liefst 18%. Dit blijkt uit de recente Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, waarbij ruim 5.200 Nederlanders werden ondervraagd.
16/04/25
Exclusief voor leden
TopParken realiseert tien appartementen in centrumgebouw Lage Vuursche
TopParken biedt op haar Utrechtse vakantiepark Résidence Lage Vuursche vanaf het aanstaande Paasweekend 10 luxe vakantieappartementen aan. De appartementen zijn geschikt voor maximaal vier personen en bevinden zich in het nieuwe centrumgebouw, waar ook het nieuwe restaurant en wellnesscentrum te vinden zijn.
16/04/25
Exclusief voor leden
Succesvol 2024 voor de Efteling: Omzet boven de 300 miljoen en tevreden gasten
Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. In 2024 bezochten 5,6 miljoen mensen het park, wat resulteerde in een netto omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...