Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder
De Stichting Congresbureau Regio Zwolle en de directie
van MarketingOost hebben de intentie uitgesproken om het Congresbureau Regio Zwolle vanaf 1 mei 2014 onderdeel te laten uitmaken van MarketingOost.
MarketingOost is de marketingorganisatie voor de regio groot-Zwolle en streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de toeristische (regio)merken IJsseldelta, WaterReijk, Zwolle, Vechtdal Overijssel, Salland en Hanzesteden langs de IJssel.
Binnen de regio Zwolle wordt het zakelijk toerisme steeds belangrijker. In de regio is de laatste jaren flink geïnvesteerd in de uitbreiding van de zaal- en kamercapaciteit en nieuwe iconen als Waanders in de Broeren en de Fundatie. Met een gemiddelde dagbesteding van ruim boven de € 200,- p.p. is zakelijk toerisme ook economisch gezien van groot belang. Afgelopen jaren is Congresbureau Regio Zwolle (voorheen Congresstad Zwolle) al succesvol geweest met het naar de regio toehalen van zakelijke bijeenkomsten. Inmiddels hebben er bijna 30 grotere en kleinere zakelijke evenementen dankzij de inspanningen van het Congresbureau in de regio plaatsgevonden.
MarketingOost stelt dat het met de toetreding van Congresbureau Regio Zwolle nog meer in staat om haar ambities op het gebied van de regionale economie waar te maken. MarketingOost heeft die ambities aangeduid met vier B’s: meer Bekendheid (en imago), meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen. Met de hoge dagbestedingen en de grote imagowaarde levert het zakelijk toerisme een belangrijke bijdrage aan stad en regio. De intentie is dat het merk Congresbureau Regio Zwolle intensief gaat samenwerken met de andere toeristische A-merken van MarketingOost.
Topics:Zakelijk toerisme
Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, overijssel, zwolle