Geplaatst op: 21-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost samen verder
De Stichting Congresbureau Regio Zwolle en de directie van MarketingOost hebben de intentie uitgesproken om het Congresbureau Regio Zwolle vanaf 1 mei 2014 onderdeel te laten uitmaken van MarketingOost.

MarketingOost is de marketingorganisatie voor de regio groot-Zwolle en streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de toeristische (regio)merken IJsseldelta, WaterReijk, Zwolle, Vechtdal Overijssel, Salland en Hanzesteden langs de IJssel. 

Binnen de regio Zwolle wordt het zakelijk toerisme steeds belangrijker. In de regio is de laatste jaren flink geïnvesteerd in de uitbreiding van de zaal- en kamercapaciteit en nieuwe iconen als Waanders in de Broeren en de Fundatie. Met een gemiddelde dagbesteding van ruim boven de € 200,- p.p. is zakelijk toerisme ook economisch gezien van groot belang. Afgelopen jaren is Congresbureau Regio Zwolle (voorheen Congresstad Zwolle) al succesvol geweest met het naar de regio toehalen van zakelijke bijeenkomsten. Inmiddels hebben er bijna 30 grotere en kleinere zakelijke evenementen dankzij de inspanningen van het Congresbureau in de regio plaatsgevonden.

MarketingOost stelt dat het met de toetreding van Congresbureau Regio Zwolle nog meer in staat om haar ambities op het gebied van de regionale economie waar te maken. MarketingOost heeft die ambities aangeduid met vier B’s: meer Bekendheid (en imago), meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen. Met de hoge dagbestedingen en de grote imagowaarde levert het zakelijk toerisme een belangrijke bijdrage aan stad en regio. De intentie is dat het merk Congresbureau Regio Zwolle intensief gaat samenwerken met de andere toeristische A-merken van MarketingOost.
Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, overijssel, zwolle

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.