Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-03-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Badeendenrace Toverland levert 10.000 euro op voor Stichting Heppie

Badeendenrace Toverland levert 10.000 euro op voor Stichting Heppie
Attractiepark Toverland heeft het nieuwe parkseizoen op een bijzondere manier geopend. Maar liefst 5.000 badeendjes werden zondag meegevoerd met het kolkende water van wildwaterbaan Djengu River. De opbrengst van de race, 10.000 euro, werd geschonken aan Stichting Heppie, een organisatie die zich inzet voor kinderen die het thuis moeilijk hebben.  

Iedereen die het goede doel wilde steunen, kon vooraf voor € 2,- een eendje adopteren. Eendje nummer 613 finishte als eerste. De houder van dat adoptiebewijs krijgt een weekend Center Parcs voor vier personen. Na afloop van de race overhandigde Caroline Kortooms, directeur van Attractiepark Toverland, een symbolische cheque van 10.000 euro aan Nina Schmitz, directeur van Stichting Heppie. ‘Hiermee kunnen we veel kinderen een verblijf in het Heppie Hotel aanbieden en de aandacht geven die ze nodig’, reageerde Schmitz opgetogen. ‘Jullie maken echt het verschil.’    

Over Stichting Heppie
Stichting Heppie organiseert vakanties en weekenden voor kinderen en jongeren in Nederland voor wie het niet meezit. Dit kan zijn omdat ze in armoede leven of omdat er sprake is van een stoornis zoals ADHD of autisme waardoor ze soms sociaal worden uitgesloten. Andere kinderen hebben jong al grote verantwoordelijkheden omdat hun ouders ernstig ziek of verslaafd zijn. Stichting Heppie heeft voor deze vakanties een eigen hotel in de bossen van Mierlo. Kinderen die hier verblijven krijgen gratis toegang tot Toverland. Afgelopen jaar kwamen via stichting Heppie ruim 400 kinderen naar het park.
Trefwoorden: attractieparken, toverland, limburg

CELTH



||| Nieuws |||

10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.
10/04/25
Dormio Group breidt internationaal uit
De Dormio Group heeft in Portugal Duna Parque overgenomen en breidt ook op Curaçao en in Europa uit. Dormio groeit daarmee van 41 naar 61 locaties.
10/04/25
Exclusief voor leden
Meer kampeerders willen comfort en privacy op het toilet en onder de douche
Sinds begin 2024 is het aantal campings dat privé-sanitair aanbiedt met 20% gestegen, zo concludeert campingspecialist ACSI na de jaarlijkse inventarisatie van bijna 10.000 campings in heel Europa. Bij ruim 1 op de 10 campings is het nu mogelijk om een eigen douche en toilet te reserveren, waarbij Nederland de boventoon voert.
10/04/25
Exclusief voor leden
Plopsa Group gaat voor één merknaam
De Plopsa Group heeft bekendgemaakt dat twee van haar grote themaparken een nieuwe naam krijgen. Holiday Park in Duitsland zal voortaan door het leven gaan als Plopsaland Deutschland, terwijl Plopsa Coo in de Belgische Ardennen de naam Plopsaland Ardennes krijgt. Deze naamsveranderingen zijn onderdeel van een bredere Europese groeistrategie van Plopsa.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...