Geplaatst op: 01-04-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Internatonale publiciteit werkt

Internatonale publiciteit werkt
Dat internationale publiciteit werkt hebben ze bij het Rijksmuseum, het Gemeentemuseum Den Haag en de Keukenhof wel gemerkt.  De belangstelling vanuit de VS en China stijgt met sprongen.

Na het bezoek van president Obama aan het Rijksmuseum is de online kaartverkoop vanuit de VS verdrievoudigd. Gemiddeld kopen zo'n 235 Amerikanen per week via de website een kaartje voor het Rijksmuseum. In de week na het bezoek van Obama waren het er 720, ruim drie keer zo veel. Het Gemeentemuseum Den Haag, waar president Obama de Victory Boogie Woogie van Piet Mondriaan bekeek, signaleerde eveneens aanzienlijk meer belangstelling vanuit de Verenigde Staten. Het aantal keren dat de website van het museum vanuit Amerika werd geraadpleegd, is verdubbeld. En in de Keukenhof vragen opvallend veel Chinese bezoekers naar de Tulipa Cathay, de speciale 'Chinese tulp' die vorige week door de vrouw van president Xi ten doop werd gehouden. Of die belangstelling blijvend is, zal de tijd leren.
Trefwoorden: musea, bloemententoonstellingen

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...