Geplaatst op: 01-04-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Internatonale publiciteit werkt

Internatonale publiciteit werkt
Dat internationale publiciteit werkt hebben ze bij het Rijksmuseum, het Gemeentemuseum Den Haag en de Keukenhof wel gemerkt.  De belangstelling vanuit de VS en China stijgt met sprongen.

Na het bezoek van president Obama aan het Rijksmuseum is de online kaartverkoop vanuit de VS verdrievoudigd. Gemiddeld kopen zo'n 235 Amerikanen per week via de website een kaartje voor het Rijksmuseum. In de week na het bezoek van Obama waren het er 720, ruim drie keer zo veel. Het Gemeentemuseum Den Haag, waar president Obama de Victory Boogie Woogie van Piet Mondriaan bekeek, signaleerde eveneens aanzienlijk meer belangstelling vanuit de Verenigde Staten. Het aantal keren dat de website van het museum vanuit Amerika werd geraadpleegd, is verdubbeld. En in de Keukenhof vragen opvallend veel Chinese bezoekers naar de Tulipa Cathay, de speciale 'Chinese tulp' die vorige week door de vrouw van president Xi ten doop werd gehouden. Of die belangstelling blijvend is, zal de tijd leren.
Trefwoorden: musea, bloemententoonstellingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.