Internatonale publiciteit werkt
Dat internationale publiciteit werkt hebben ze bij het Rijksmuseum, het Gemeentemuseum Den Haag en de Keukenhof wel gemerkt. De belangstelling vanuit de VS en China stijgt met sprongen.
Na het bezoek van president Obama aan het Rijksmuseum is de online kaartverkoop vanuit de VS verdrievoudigd. Gemiddeld kopen zo'n 235 Amerikanen per week via de website een kaartje voor het Rijksmuseum. In de week na het bezoek van Obama waren het er 720, ruim drie keer zo veel. Het Gemeentemuseum Den Haag, waar president Obama de Victory Boogie Woogie van Piet Mondriaan bekeek, signaleerde eveneens aanzienlijk meer belangstelling vanuit de Verenigde Staten. Het aantal keren dat de website van het museum vanuit Amerika werd geraadpleegd, is verdubbeld. En in de Keukenhof vragen opvallend veel Chinese bezoekers naar de Tulipa Cathay, de speciale 'Chinese tulp' die vorige week door de vrouw van president Xi ten doop werd gehouden. Of die belangstelling blijvend is, zal de tijd leren.
Topics:Cultuur, Dagrecreatie
Trefwoorden: musea, bloemententoonstellingen