Training Succesvol toeristisch beleid
Margaret Ann McDonald van TNR
Advies organiseert een 4-daagse training voor
beleidsadviseurs toerisme en recreatie. Volgens McDonald is een succesvol
toeristisch beleid is niet afhankelijk van toeval. De training geeft
inspiratie, inzicht in de randvoorwaarden en de structuur voor succesvol
beleid. De eerste trainingsdag is op 2 september 2014.
- een aantrekkelijke combinatie van theorie en praktijk
- maximaal 15 deelnemers
- interactief: hoe meer vragen je stelt, hoe meer rendement
- concrete voorbeelden en ervaringen vertalen naar je eigen situatie
- de locatie vertelt het verhaal
Naast de vier trainingsdagen zijn er voor deelnemers twee werkbezoeken. Tijdens deze werkbezoeken passen de deelnemers de geleerde informatie toe in de praktijk. Op de vierde dag vindt de terugkoppeling van de werkbezoeken plaats. Tijdens de lunches is er voldoende ruimte om op informele wijze kennis en ervaringen uit te wisselen en netwerken verder uit te breiden.
Programma:
Dag 1 Van toeristisch beleidsplan naar een unieke toeristische ervaring
Waarin is dit gebied uniek en
hoe vertaal je dat in een toeristische ervaring? Aan de hand van de
Interpretation Methode maken we een praktisch plan van aanpak voor een succesvol
toeristisch beleid.
Dag 2 Samenwerking en productontwikkeling
De relatie met de spelers in het toeristisch veld: hoe breng je samenwerking tot stand tussen bestuurders en ondernemers? Hoe zet je een samenhangend toeristisch product neer? Sandra Reusen van Reusen Projecten presenteert de succesfactoren van het Land van Cuijk: Van VVV naar toeristische ontmoetingspunten. René Kwant vertelt over de ontwikkeling van Spannende Geschiedenis dat historie, toerisme en economie met elkaar verbindt: Hoe erfgoed een rol kan spelen in de toeristische productontwikkeling.
Dag 3 (Persoonlijke) effectiviteit en toeristische marketing
Persoonlijke effectiviteit is
een voorwaarde voor succesvolle beleidsontwikkeling en in de uitvoering en de
vermarkting van het beleid. Ook de VVV’s komen aan bod. De toeristische marketing in
Nederland komt uitgebreid aan de orde. Wat heeft zin en wat niet? Welke schaal
is nuttig? Heeft citymarketing eigenlijk wel zin?
Dag 4 Terugkoppeling werkbezoeken en nieuwe verdienmodellen
Op de laatste dag presenteren
de deelnemers de resultaten van de werkbezoeken en kijken we naar nieuwe
verdienmodellen in de toeristische sector.
Aanmelding
De kosten voor deze training, inclusief lunches, toegangsprijzen en syllabus bedragen € 1595 per persoon. Deze prijst geldt tot 10 juli 2014. Na deze datum bedragen de kosten € 1695 per persoon. Deze prijzen zijn exclusief BTW.
U kunt zich aanmelden via: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/ Bij minimaal 6 deelnemers gaat de training door.
- Download:Download flyer (pdf, 445.48 KB)