Geplaatst op: 01-05-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Training Succesvol toeristisch beleid

Training Succesvol toeristisch beleid

Margaret Ann McDonald van TNR Advies organiseert een 4-daagse training voor beleidsadviseurs toerisme en recreatie. Volgens McDonald is een succesvol toeristisch beleid is niet afhankelijk van toeval. De training geeft inspiratie, inzicht in de randvoorwaarden en de structuur voor succesvol beleid. De eerste trainingsdag is op 2 september 2014. 

  • een aantrekkelijke combinatie van theorie en praktijk
  • maximaal 15 deelnemers
  • interactief: hoe meer vragen je stelt, hoe meer rendement
  • concrete voorbeelden en ervaringen vertalen naar je eigen situatie
  • de locatie vertelt het verhaal
De sprekers hebben ruime ervaring in het vakgebied. Elke spreker vertaalt de theorie via praktische opdrachten naar de praktijk. Deelnemers kunnen praktijkcases voorleggen en krijgen zodoende concrete oplossingen. De training heeft verder een sterk interactief karakter. Er is veel ruimte voor het stellen van vragen en het opdoen van praktijkervaringen. Zo kijken we achter de schermen van de bedrijven en ervaren we zelf hoe het is om een kwalitatief goede toeristische attractie te bezoeken. Elk theoretisch onderdeel wordt meteen naar de praktijk vertaald via opdrachten die tijdens de training individueel of in groepen worden uitgewerkt.


Naast de vier trainingsdagen zijn er voor deelnemers twee werkbezoeken. Tijdens deze werkbezoeken passen de deelnemers de geleerde informatie toe in de praktijk. Op de vierde dag vindt de terugkoppeling van de werkbezoeken plaats. Tijdens de lunches is er voldoende ruimte om op informele wijze kennis en ervaringen uit te wisselen en netwerken verder uit te breiden.


Programma:


Dag 1 Van toeristisch beleidsplan naar een unieke toeristische ervaring

Waarin is dit gebied uniek en hoe vertaal je dat in een toeristische ervaring? Aan de hand van de Interpretation Methode maken we een praktisch plan van aanpak voor een succesvol toeristisch beleid.


Dag 2 Samenwerking en productontwikkeling

De relatie met de spelers in het toeristisch veld: hoe breng je samenwerking tot stand tussen bestuurders en ondernemers? Hoe zet je een samenhangend toeristisch product neer? Sandra Reusen van Reusen Projecten presenteert de succesfactoren van het Land van Cuijk: Van VVV naar toeristische ontmoetingspunten. René Kwant vertelt over de ontwikkeling van Spannende Geschiedenis dat historie, toerisme en economie met elkaar verbindt: Hoe erfgoed een rol kan spelen in de toeristische productontwikkeling.


Dag 3 (Persoonlijke) effectiviteit en toeristische marketing

Persoonlijke effectiviteit is een voorwaarde voor succesvolle beleidsontwikkeling en in de uitvoering en de vermarkting van het beleid. Ook de VVV’s komen aan bod. De toeristische marketing in Nederland komt uitgebreid aan de orde. Wat heeft zin en wat niet? Welke schaal is nuttig? Heeft citymarketing eigenlijk wel zin?


Dag 4 Terugkoppeling werkbezoeken en nieuwe verdienmodellen

Op de laatste dag presenteren de deelnemers de resultaten van de werkbezoeken en kijken we naar nieuwe verdienmodellen in de toeristische sector.


Aanmelding

De kosten voor deze training, inclusief lunches, toegangsprijzen en syllabus bedragen € 1595 per persoon. Deze prijst geldt tot 10 juli 2014. Na deze datum bedragen de kosten € 1695 per persoon. Deze prijzen zijn exclusief BTW.

U kunt zich aanmelden via: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/ Bij minimaal 6 deelnemers gaat de training door.



Link: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/
Topics:Beleid
Trefwoorden: toeristisch beleid, opleidingen

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...