Geplaatst op: 01-05-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Training Succesvol toeristisch beleid

Training Succesvol toeristisch beleid

Margaret Ann McDonald van TNR Advies organiseert een 4-daagse training voor beleidsadviseurs toerisme en recreatie. Volgens McDonald is een succesvol toeristisch beleid is niet afhankelijk van toeval. De training geeft inspiratie, inzicht in de randvoorwaarden en de structuur voor succesvol beleid. De eerste trainingsdag is op 2 september 2014. 

  • een aantrekkelijke combinatie van theorie en praktijk
  • maximaal 15 deelnemers
  • interactief: hoe meer vragen je stelt, hoe meer rendement
  • concrete voorbeelden en ervaringen vertalen naar je eigen situatie
  • de locatie vertelt het verhaal
De sprekers hebben ruime ervaring in het vakgebied. Elke spreker vertaalt de theorie via praktische opdrachten naar de praktijk. Deelnemers kunnen praktijkcases voorleggen en krijgen zodoende concrete oplossingen. De training heeft verder een sterk interactief karakter. Er is veel ruimte voor het stellen van vragen en het opdoen van praktijkervaringen. Zo kijken we achter de schermen van de bedrijven en ervaren we zelf hoe het is om een kwalitatief goede toeristische attractie te bezoeken. Elk theoretisch onderdeel wordt meteen naar de praktijk vertaald via opdrachten die tijdens de training individueel of in groepen worden uitgewerkt.


Naast de vier trainingsdagen zijn er voor deelnemers twee werkbezoeken. Tijdens deze werkbezoeken passen de deelnemers de geleerde informatie toe in de praktijk. Op de vierde dag vindt de terugkoppeling van de werkbezoeken plaats. Tijdens de lunches is er voldoende ruimte om op informele wijze kennis en ervaringen uit te wisselen en netwerken verder uit te breiden.


Programma:


Dag 1 Van toeristisch beleidsplan naar een unieke toeristische ervaring

Waarin is dit gebied uniek en hoe vertaal je dat in een toeristische ervaring? Aan de hand van de Interpretation Methode maken we een praktisch plan van aanpak voor een succesvol toeristisch beleid.


Dag 2 Samenwerking en productontwikkeling

De relatie met de spelers in het toeristisch veld: hoe breng je samenwerking tot stand tussen bestuurders en ondernemers? Hoe zet je een samenhangend toeristisch product neer? Sandra Reusen van Reusen Projecten presenteert de succesfactoren van het Land van Cuijk: Van VVV naar toeristische ontmoetingspunten. René Kwant vertelt over de ontwikkeling van Spannende Geschiedenis dat historie, toerisme en economie met elkaar verbindt: Hoe erfgoed een rol kan spelen in de toeristische productontwikkeling.


Dag 3 (Persoonlijke) effectiviteit en toeristische marketing

Persoonlijke effectiviteit is een voorwaarde voor succesvolle beleidsontwikkeling en in de uitvoering en de vermarkting van het beleid. Ook de VVV’s komen aan bod. De toeristische marketing in Nederland komt uitgebreid aan de orde. Wat heeft zin en wat niet? Welke schaal is nuttig? Heeft citymarketing eigenlijk wel zin?


Dag 4 Terugkoppeling werkbezoeken en nieuwe verdienmodellen

Op de laatste dag presenteren de deelnemers de resultaten van de werkbezoeken en kijken we naar nieuwe verdienmodellen in de toeristische sector.


Aanmelding

De kosten voor deze training, inclusief lunches, toegangsprijzen en syllabus bedragen € 1595 per persoon. Deze prijst geldt tot 10 juli 2014. Na deze datum bedragen de kosten € 1695 per persoon. Deze prijzen zijn exclusief BTW.

U kunt zich aanmelden via: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/ Bij minimaal 6 deelnemers gaat de training door.



Link: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/
Topics:Beleid
Trefwoorden: toeristisch beleid, opleidingen

CELTH





||| Nieuws |||

16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
16/02/25
Veelbelovende start voor TUI Group in het nieuwe boekjaar 2025
TUI Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. Het onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.