Geplaatst op: 05-05-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Motel One hotel in België

Eerste Motel One hotel in België
Het nieuwe 490 kamers tellende Motel One ligt aan de Rue Royale in het centrum van Brussel. Motel One heeft de filosofie ‘Great design for little money’ en richt zich op leisure gasten en zakenreizigers die op zoek zijn naar een centraal gelegen hotel met design en kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Motel One speelt in de lounge van elk hotel in op de karakteristieken van de bestemming met een thematische inrichting. In de ‘One Lounge’ van Motel One in Brussel bestaat het thema uit kant, chocolade, bier en het Belgische koningshuis.

De speciaal voor de Motel One keten ontworpen en geproduceerde loungebanken van ontwerper Baxter zijn in Brussel uitgevoerd met Brussels kant. Ook de Motel One karakteriserende ‘Egg Chairs’, origineel ontworpen door de Deense ontwerper Arne Jacobsen, zijn met kant uitgevoerd. Het hotel is niet alleen gelegen aan de koninklijke Rue Royale, ook vind je hier een kunstwerk van de eerste Belgische koning Leopold I en koningin Louise d’Orléans. Er wordt Belgische chocolade gepresenteerd in vitrines en een kunstwerk vertelt de geschiedenis van de cacaoboon. Naast het gebruikelijke drankassortiment wordt een speciale selectie Belgische bieren geserveerd. Aan de achterzijde van het 490 kamers tellende hotel bevindt zich een binnenplaats met zonnige tuin en lounge.

De kamers zijn klein maar slim ingedeeld met een comfortabel bed, bureau, fauteuil, airconditioning en flatscreen-tv. De en suite badkamers van donker graniet zijn uitgerust met een Dornbracht wastafel en regendouche. Prijzen zijn vanaf €79 exclusief ontbijt. Voor het ontbijt wordt een meerprijs gerekend van €7,50 per persoon per dag. In elk hotel van Motel One kan gebruik gemaakt worden van gratis WiFi door het hele hotel of een One Lounge iPad.

De Motel One Group, gevestigd in München, werd in 2000 opgericht door Dieter Müller met de opening van het eerste Motel One hotel in Frankfurt-Offenbach. Motel One heeft op dit moment, inclusief de opening in Brussel, 50 hotels in Duitsland, Oostenrijk, België en het Verenigd Koninkrijk. In 2013 werd een omzet van 205 miljoen euro gegenereerd en een gemiddelde bezettingsgraad van 75%.
Trefwoorden: motel one, budget, design, Brussel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...