Geplaatst op: 05-05-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Motel One hotel in België

Eerste Motel One hotel in België
Het nieuwe 490 kamers tellende Motel One ligt aan de Rue Royale in het centrum van Brussel. Motel One heeft de filosofie ‘Great design for little money’ en richt zich op leisure gasten en zakenreizigers die op zoek zijn naar een centraal gelegen hotel met design en kwaliteit tegen een scherpe prijs.

Motel One speelt in de lounge van elk hotel in op de karakteristieken van de bestemming met een thematische inrichting. In de ‘One Lounge’ van Motel One in Brussel bestaat het thema uit kant, chocolade, bier en het Belgische koningshuis.

De speciaal voor de Motel One keten ontworpen en geproduceerde loungebanken van ontwerper Baxter zijn in Brussel uitgevoerd met Brussels kant. Ook de Motel One karakteriserende ‘Egg Chairs’, origineel ontworpen door de Deense ontwerper Arne Jacobsen, zijn met kant uitgevoerd. Het hotel is niet alleen gelegen aan de koninklijke Rue Royale, ook vind je hier een kunstwerk van de eerste Belgische koning Leopold I en koningin Louise d’Orléans. Er wordt Belgische chocolade gepresenteerd in vitrines en een kunstwerk vertelt de geschiedenis van de cacaoboon. Naast het gebruikelijke drankassortiment wordt een speciale selectie Belgische bieren geserveerd. Aan de achterzijde van het 490 kamers tellende hotel bevindt zich een binnenplaats met zonnige tuin en lounge.

De kamers zijn klein maar slim ingedeeld met een comfortabel bed, bureau, fauteuil, airconditioning en flatscreen-tv. De en suite badkamers van donker graniet zijn uitgerust met een Dornbracht wastafel en regendouche. Prijzen zijn vanaf €79 exclusief ontbijt. Voor het ontbijt wordt een meerprijs gerekend van €7,50 per persoon per dag. In elk hotel van Motel One kan gebruik gemaakt worden van gratis WiFi door het hele hotel of een One Lounge iPad.

De Motel One Group, gevestigd in München, werd in 2000 opgericht door Dieter Müller met de opening van het eerste Motel One hotel in Frankfurt-Offenbach. Motel One heeft op dit moment, inclusief de opening in Brussel, 50 hotels in Duitsland, Oostenrijk, België en het Verenigd Koninkrijk. In 2013 werd een omzet van 205 miljoen euro gegenereerd en een gemiddelde bezettingsgraad van 75%.
Trefwoorden: motel one, budget, design, Brussel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.