Geplaatst op: 08-05-2014
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme 2 2014 is uit

Recreatie & Toerisme 2 2014 is uit
Afgelopen week viel bij de abonnees Recreatie & Toerisme nummer 2 van 2014 in de bus. Alle artikelen van 1 pagina of meer zijn nu ook geplaatst in de www.nritmedia.nl –omgeving.

Dit nummer staat vol met alle veranderingen die het vakgebied ondergaat. David Bodor (Convention Bureau Den Haag) over het succes van zijn bureau. Ze sleepten de internationale award voor beste convention bureau naar Den Haag. Een topprestatie.

Een openhartig gesprek met Cees van der Vlist (Kinderdijk). Een gebiedsvisie maakt energie los voor de plaatsing van een professioneel bezoekerscentrum en betere ruimtelijke kwaliteit voor dit bijzondere UNESCO werelderfgoed.

Hoe maak je een succesvolle marketingcampagne gericht op fietsers. Henk Abels (TBT) legt het helemaal uit.

De Keukenhof zet dit jaar in op thema Nederland. Wim van Meerveld over iconen, marketing en bijzondere acties.

IABR – URBAN BY NATURE 2014 komt er aan. Wat kan de recreatieve sector leren van architecten als het gaat om ontwikkelen van stadslandschappen?

Het Betere Boerenbed kreeg nieuwe eigenaren en die stimuleren internationale groei. Maar ook voor Nederland zien zij kansen.

Cruisen of recreatie op de wal. Cruising Home combineert beide. Een interessante formule die vernieuwing in waterrecreatie stimuleert. Door marktveranderingen is het bedrijf nu de verhuurmogelijkheden aan het verkennen.

5 Kampeertrends voor het luxe segment. Eurocamp, Niels Jansen, weet hoe je daarmee moet omgaan.

Mobiel kijken, zoeken en boeken, stijgt gigantisch. Cijfers uit de markt (+200% groei) en wat klanten doen achter dat scherm.

Gastvrije stad in de 21e eeuw. Chantal Goudriaan en Lisa van Milt wonnen hiermee de Citymarketing Scriptieprijs. Mooi marketingmodel, wat kun je daar als stad of regio mee?

En nog veel meer artikelen (ontwikkeling Natuurvisie, Druk op fietspaden, Is toerisme in transitie, onderzoek tijdelijke leisure, waarom Madurodam meteen 5 characters introduceert, Patrick Polie over loyaliteitswapen ZeelandPas en veranderende hotelverwachtingen ) nieuws en achtergronden verschenen in Recreatie & Toerisme 2, april 2014. Word nu abonnee en met een kleine meerprijs ben je ook lid van www.nritmedia.nl
Trefwoorden: Recreatie & Toerisme, 2014, Recreatie & Toerisme nummer 2

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...