De Pierre & Vacances-Center Parcs Group zoekt investeerders buiten Europa
De Pierre & Vacances-Center Parcs Group wil buiten Europa geld
voor haar investeringen aantrekken. Het bedrijf heeft daartoe Worldwide Invest
Management opgericht. Er worden vooral investeerders gezocht in Pacifisch Azië,
het Midden-Oosten en Centraal- en Oost-Europa. Volgens De Pierre &
Vacances-Center Parcs Group hebben de merken Center Parcs, Adagio, Pierre &
Vacances en Les Senioriales een potentieel van meer dan een miljard euro.
De Pierre & Vacances-Center Parcs Group is Europees marktleider in toeristisch vastgoed en korte vakanties. Het bedrijf is in 1967 opgericht op basis van een businessmodel waarvan naar eigen zeggen het succes sindsdien dubbel en dwars is bewezen, met name door een efficiënte projectfinanciering. "Het betreft vele omvangrijke, internationale projecten die vandaag de dag bijdragen aan een succesvol toeristisch aanbod in Europa.” De meest recente ontwikkelingen, de opening van Center Parcs parken in de Franse departementen Moselle en Vienne en aan het Duitse meer Bostalsee, hebben volgens de groep de voordelen van het businessmodel voor zowel particuliere als publieke investeerders aangetoond.
1 miljard euro nodig voor plannen in West-Europa
Om toekomstige ontwikkelingen te ondersteunen, streeft de groep ernaar potentiële investeerders buiten West-Europese grenzen aan te trekken, met name in de landen van Pacifisch Azië, het Midden-Oosten en Centraal- en Oost-Europa. De Pierre & Vacances-Center Parcs Group heeft daarom besloten haar netwerk buiten Europa uit te breiden en richt de business unit W2-IM (Worldwide Invest Management) op. Die moet een miljard euro gaan ophalen om de investeringen in West-Europa en met name in Frankrijk te financieren.
Geld wordt buiten Europa gezocht
De nieuwe entiteit, gevestigd in Londen, zal worden aangestuurd door Isabelle de Wavrechin, lid van de directie van de groep en tot voor kort Algemeen Directeur van Pierre & Vacances Property Investments. Haar voornaamste taak zal bestaan uit het aantrekken van kapitaal en het opzetten van partnerships buiten de grenzen van West-Europa. Isabelle de Wavrechin, werkzaam binnen de groep sinds 1996, heeft met succes de netwerken van vastgoedverkoop in Frankrijk en andere landen aangestuurd, hetgeen geresulteerd heeft in de financiering van de groei van het toeristische aanbod, voornamelijk dankzij de verkoop aan particuliere investeerders.