Geplaatst op: 19-05-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Pierre & Vacances-Center Parcs Group zoekt investeerders buiten Europa

De Pierre & Vacances-Center Parcs Group zoekt investeerders buiten Europa

De Pierre & Vacances-Center Parcs Group wil buiten Europa geld voor haar investeringen aantrekken. Het bedrijf heeft daartoe Worldwide Invest Management opgericht. Er worden vooral investeerders gezocht in Pacifisch Azië, het Midden-Oosten en Centraal- en Oost-Europa. Volgens De Pierre & Vacances-Center Parcs Group hebben de merken Center Parcs, Adagio, Pierre & Vacances en Les Senioriales een potentieel van meer dan een miljard euro.


De Pierre & Vacances-Center Parcs Group is Europees marktleider in toeristisch vastgoed en korte vakanties. Het bedrijf is in 1967 opgericht op basis van een businessmodel waarvan naar eigen zeggen het succes sindsdien dubbel en dwars is bewezen, met name door een efficiënte projectfinanciering. "Het betreft vele omvangrijke, internationale projecten die vandaag de dag bijdragen aan een succesvol toeristisch aanbod in Europa.” De meest recente ontwikkelingen, de opening van Center Parcs parken in de Franse departementen Moselle en Vienne en aan het Duitse meer Bostalsee, hebben volgens de groep de voordelen van het businessmodel voor zowel particuliere als publieke investeerders aangetoond.


1 miljard euro nodig voor plannen in West-Europa
Om toekomstige ontwikkelingen te ondersteunen, streeft de groep ernaar potentiële investeerders buiten West-Europese grenzen aan te trekken, met name in de landen van Pacifisch Azië, het Midden-Oosten en Centraal- en Oost-Europa. De Pierre & Vacances-Center Parcs Group heeft daarom besloten haar netwerk buiten Europa uit te breiden en richt de business unit W2-IM (Worldwide Invest Management) op. Die moet een miljard euro gaan ophalen om de investeringen in West-Europa en met name in Frankrijk te financieren.


Geld wordt buiten Europa gezocht

De nieuwe entiteit, gevestigd in Londen, zal worden aangestuurd door Isabelle de Wavrechin, lid van de directie van de groep en tot voor kort Algemeen Directeur van Pierre & Vacances Property Investments. Haar voornaamste taak zal bestaan uit het aantrekken van kapitaal en het opzetten van partnerships buiten de grenzen van West-Europa. Isabelle de Wavrechin, werkzaam binnen de groep sinds 1996, heeft met succes de netwerken van vastgoedverkoop in Frankrijk en andere landen aangestuurd, hetgeen geresulteerd heeft in de financiering van de groei van het toeristische aanbod, voornamelijk dankzij de verkoop aan particuliere investeerders.

Trefwoorden: bungalowparken, investeringen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.