Dag- en meerdaagse trips naar Waddenzee gebundeld op één website

Deze week is Rens Kalsbeek uit Groningen een nieuw online
reisbureau voor het Nederlandse Waddengebied gestart. Tour de Wadden biedt een
uitgebreid en aantrekkelijk aanbod van dagtours, weekendtrips en weekreizen
voor bedrijven, instellingen, scholen, individuen en groepen. Van actief,
culinair, cultureel en educatief tot spectaculair en relaxed. Het is niet het eerste portal dat aanbod bij elkaar brengt maar wel een van de weinigen die een boekingsmodule integreert.
Het Waddengebied heeft toeristisch recreatief gezien ontzettend veel te bieden, zowel op het vaste land, de eilanden als op het Wad. Sinds de Waddenzee in 2009 tot Werelderfgoed is uitgeroepen zijn, naast de reeds bestaande, diverse nieuwe toeristische recreatieve initiatieven ontplooid. Echter, tot op heden werden deze initiatieven nogal versnipperd aangeboden.
Met www.TourdeWadden.nl heeft Rens Kalsbeek de toeristisch-recreatieve mogelijkheden van het Waddengebied overzichtelijk gekoppeld tot aantrekkelijke, kwalitatief hoogwaardige en makkelijk boekbare tours, trips en reizen. Het doel is om meer toeristen en recreanten naar het Waddengebied te trekken. Maar ook om de toerist bewust te maken dat het Wad de enige echte natuurlijke wildernis van Nederland is en dat men deze gewoon in de eigen ‘achtertuin’ kan vinden. Een wildernis die zich qua Werelderfgoed-status mag meten met de groten der aarde zoals de Grand Canyon in de VS en het Great Barrier Reef in Australië.
Rens Kalsbeek is vijf jaar werkzaam geweest bij Marketing Groningen, waar zij verantwoordelijk was voor het Waddengebied. Ze nam veel journalisten mee naar het Wad om hen kennis te laten maken met dit unieke gebied. De dag- en meerdaagse programma’s die zij samenstelde bleken een magische uitwerking te hebben op de journalisten; er verschenen prachtige artikelen in bladen als Roots Magazine, Buitenleven, Landleven en in kranten als het AD en het Nederlands Dagblad. Maar belangrijker nog, vele journalisten kwamen op eigen gelegenheid terug om ‘meer verhaal te halen’. Kalsbeek wil die magie ook overbrengen op gasten uit binnen- en buitenland.