Museum de Fundatie wint ToerNed Award
Museum de Fundatie in Zwolle heeft de ToerNed Dagattractie Award 2013 gewonnen. Dat heeft de vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector vandaag bekend gemaakt. De Fundatie mag zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen.
Vereniging ToerNed kiest ieder jaar uit het complete aanbod van dagrecreatieve bedrijven een vakgenoot die een meer dan opvallende prestatie heeft neergezet in het voorgaande kalenderjaar. De winnaar wordt gekozen aan de hand van een voorselectie, waarbij innovatie, marketing en aansprekende originaliteit de belangrijkste toetsstenen zijn. Museum de Fundatie uit Zwolle heeft in 2013 volgens ToerNed met haar eigenzinnige en gedurfde aanpak aan Nederland laten zien waar een klein museum groot in kan worden, en ontvangt daarom in juli uit handen van het bestuur van Vereniging ToerNed de ToerNed Dagattractie Award.
Museum de Fundatie
Museum de Fundatie voert een actieve, gevarieerde en aansprekende
programmering op twee aansprekende locaties. De organisatie heeft volgens ToerNed een
duidelijke missie, waar de ambitie en passie vanaf spat. Mede daarom is het bewonderenswaardig dat de helder uitgesproken visie
op het brengen van topcollecties in hoogwaardige gebouwen vervolgens
doelgericht wordt overgebracht op een sterk groeiend aantal bezoekers.
Slimme mix
Deze
marketingprestatie bestaat uit een slimme mix van aansprekende architectuur
waarbij functioneel gebruik en ruimtelijke beleving hand in hand gaan, en daarnaast
een gevarieerde en hedendaags aansprekende programmering. Hiermee weet Museum
de Fundatie haar passie voor beeldende kunst en de presentatie daarvan over te
brengen op een groot en breed publiek. Met name de visueel zeer aansprekende
uitbreiding aan de Blijmarkt, het kunstzinnige oog op de binnenstad van Zwolle,
heeft (inter)nationaal aandacht voor de gedurfde architectuur gekregen waarmee
de focus van kunstminnend Nederland definitief op Museum de Fundatie is komen
te liggen.
Concurrerende bestemming
De bezoekersaantallen worden inmiddels uitgedrukt in honderdduizenden, waarmee het museum concurrerend is voor bedrijven en instellingen in het middensegment van de dagrecreatieve markt. Musea, attractieparken, speelparadijzen en dierentuinen proberen ieder op eigen wijze de grotere bezoekersaantallen aan zich te binden. Opvallend is dat juist organisaties die passie verkondigen er in slagen om het publiek met een helder en logisch aanbod te bereiken.
ToerNed
ToerNed, een actieve vereniging van samenwerkende bedrijven en
instellingen in de dagrecreatieve sector wil met het toekennen van de ToerNed Dagattractie
Award de aandacht vestigen op de hoge kwaliteit, innovatiekracht en het
bijzondere aanbod van dagrecreatie voor de Nederlandse consument. De ToerNed Award is bestemd voor dagattractiebedrijven met innovatieve en
unieke ideeën.
Eerdere winnaars
Naar aanleiding van het winnen van de ToerNed Award mag de winnaar deelnemen in de marketingcampagnes van ToerNed en een jaar lang lid zijn van ToerNed, de vereniging van dagattractiebedrijven van Nederland. Tevens mag de winnaar zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen, in navolging van Madurodam, Gaia Zoo, Beeld & Geluid, Wunderland Kalkar, Burgers Zoo, het Spoorwegmuseum, Toverland, Ouwehands Dierenpark, Het Land van Ooit en Heineken Experience.