Geplaatst op: 05-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie wint ToerNed Award

Museum de Fundatie in Zwolle heeft de ToerNed Dagattractie Award 2013 gewonnen. Dat heeft de vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector vandaag bekend gemaakt. De Fundatie mag zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen.


Vereniging ToerNed kiest ieder jaar uit het complete aanbod van dagrecreatieve bedrijven een vakgenoot die een meer dan opvallende prestatie heeft neergezet in het voorgaande kalenderjaar. De winnaar wordt gekozen aan de hand van een voorselectie, waarbij innovatie, marketing en aansprekende originaliteit de belangrijkste toetsstenen zijn. Museum de Fundatie uit Zwolle heeft in 2013 volgens ToerNed met haar eigenzinnige en gedurfde aanpak aan Nederland laten zien waar een klein museum groot in kan worden, en ontvangt daarom in juli uit handen van het bestuur van Vereniging ToerNed de ToerNed Dagattractie Award.


Museum de Fundatie

Museum de Fundatie voert een actieve, gevarieerde en aansprekende programmering op twee aansprekende locaties. De organisatie heeft volgens ToerNed een duidelijke missie, waar de ambitie en passie vanaf spat. Mede daarom is het bewonderenswaardig dat de helder uitgesproken visie op het brengen van topcollecties in hoogwaardige gebouwen vervolgens doelgericht wordt overgebracht op een sterk groeiend aantal bezoekers.


Slimme mix

Deze marketingprestatie bestaat uit een slimme mix van aansprekende architectuur waarbij functioneel gebruik en ruimtelijke beleving hand in hand gaan, en daarnaast een gevarieerde en hedendaags aansprekende programmering. Hiermee weet Museum de Fundatie haar passie voor beeldende kunst en de presentatie daarvan over te brengen op een groot en breed publiek. Met name de visueel zeer aansprekende uitbreiding aan de Blijmarkt, het kunstzinnige oog op de binnenstad van Zwolle, heeft (inter)nationaal aandacht voor de gedurfde architectuur gekregen waarmee de focus van kunstminnend Nederland definitief op Museum de Fundatie is komen te liggen.


Concurrerende bestemming

De bezoekersaantallen worden inmiddels uitgedrukt in honderdduizenden, waarmee het museum concurrerend is voor bedrijven en instellingen in het middensegment van de dagrecreatieve markt. Musea, attractieparken, speelparadijzen en dierentuinen proberen ieder op eigen wijze de grotere bezoekersaantallen aan zich te binden. Opvallend is dat juist organisaties die passie verkondigen er in slagen om het publiek met een helder en logisch aanbod te bereiken.


ToerNed

ToerNed, een actieve vereniging van samenwerkende bedrijven en instellingen in de dagrecreatieve sector wil met het toekennen van de ToerNed Dagattractie Award de aandacht vestigen op de hoge kwaliteit, innovatiekracht en het bijzondere aanbod van dagrecreatie voor de Nederlandse consument. De ToerNed Award is bestemd voor dagattractiebedrijven met innovatieve en unieke ideeën.


Eerdere winnaars

Naar aanleiding van het winnen van de ToerNed Award mag de winnaar deelnemen in de marketingcampagnes van ToerNed en een jaar lang lid zijn van ToerNed, de vereniging van dagattractiebedrijven van Nederland. Tevens mag de winnaar zich één jaar lang het beste dagattractiebedrijf van Nederland en omgeving noemen, in navolging van Madurodam, Gaia Zoo, Beeld & Geluid, Wunderland Kalkar, Burgers Zoo, het Spoorwegmuseum, Toverland, Ouwehands Dierenpark, Het Land van Ooit en Heineken Experience.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.