Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken
Peter Stam (l) en Frans van der Avert (r)

Hogeschool Inholland en Amsterdam Marketing hebben gisteren een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Geselecteerde en excellente studenten van Inholland krijgen de gelegenheid om bij Amsterdam Marketing en haar partners in het derde studiejaar stage te lopen en in het vierde studiejaar af te studeren. Een reeks masterclasses maakt onderdeel uit van dit specialisatieprogramma. Amsterdam Marketing en Inholland willen zich hiermee inzetten voor het opleiden van toeristische professionals voor de metropool Amsterdam.


Kennis delen

De samenwerkingsovereenkomst werd ondertekend door Frans van der Avert (CEO Amsterdam Marketing) en Peter Stam (Opleidingsmanager HTRO Inholland). Volgens Van der Avert is het voor Amsterdam Marketing belangrijk om van jonge mensen te horen hoe het DNA van de stad precies werkt: "Werken met jonge mensen is bovendien erg leuk en ook wij leren weer van de studenten.” De organisatie wil op haar beurt graag kennis delen met een nieuwe generatie professionals.


Nieuwe fase in samenwerking onderwijs en beroepspraktijk

Stam greep de gelegenheid aan om te stellen dat de ondertekening van deze overeenkomst zowel een bevestiging is van een reeds bestaande relatie alsmede een nieuw hoofdstuk in de samenwerking tussen onderwijs en beroepspraktijk. "Door deze nauwere samenwerking en uitwisseling van kennis worden ambitieuze studenten in staan gesteld om zich tijdens hun studie voor te bereiden op alle aspecten van citymarketing en kunnen ze belangrijke praktijkervaring opdoen.”


Het programma

Door een bundeling van kennis en ervaring van de beide partijenzullen geselecteerde studenten van de bestaande opleiding niet alleen inzicht verkrijgen in het uitgebreide product van de metropool, maar ook in alle aspecten die betrekking hebben op de marketing van deze bestemming. Studenten volgen zowel bij Inholland als op locatie speciale en aanvullendecolleges die verzorgd worden door medewerkers en specialisten van beide organisaties. Naast de theoretische component is er veel aandacht voor de elementen uit de praktijk en zullen studentenhun stage en afstudeeronderzoekbij Amsterdam Marketing of een van haar partners uitvoeren. Verder gaan zij gedurende dit specialisatie traject kennismaken met verschillende stakeholders en Amsterdam Marketing vertegenwoordigen bij specifieke manifestaties en aan de balies van de VVV-informatiekantoren.

Trefwoorden: citymarketing, amsterdam, onderwijs

CELTH



||| Nieuws |||

17/04/25
Exclusief voor leden
Waar ga je naartoe op je eerste date?
Eerste dates brengen altijd onzekerheid met zich mee: het is niet makkelijk om overeenkomsten te vin...
16/04/25
Exclusief voor leden
Kröller-Müller Museum krijgt drie toeristische Michelin sterren
Het Kröller-Müller Museum is heel blij met de toegekende maximale drie toeristische sterren van Michelin voor 2025. Het museum is de reis waard om er naartoe te gaan.
16/04/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent avontuurlijk Rivierenland voor jonge ontdekkers
Madurodam heeft zijn nieuwste themagebied geopend: Rivierenland. Dit avontuurlijke speelparadijs, geïnspireerd door het typisch Nederlandse rivierenlandschap, biedt kinderen volop mogelijkheden om te klauteren, klimmen, spetteren en ontdekken. Later dit jaar volgt nog een dark-ride.
16/04/25
Jaarbeurs blikt terug op succesvol 2024 en zet koers naar duurzame toekomst
Koninklijke Jaarbeurs heeft haar geïntegreerd jaarverslag 'Samen duurzaam verder' gepubliceerd, waarin de resultaten van 2024 en de strategie voor de toekomst centraal staan.
16/04/25
Mijlpaal: 800 Green Key’s in Nederland
Restaurant De Dikke van Dale in Leeuwarden heeft als 800e bedrijf in Nederland het prestigieuze Green Key certificaat behaald. De feestelijke uitreiking vond maandag plaats in aanwezigheid van wethouder Abel Reitsma van de gemeente Leeuwarden en Erik van Dijk, National Operator van Green Key Nederland.
16/04/25
Exclusief voor leden
Sterke groei vakantieboekingen via online platforms in Nederland
Het boeken van vakanties via online platforms is in Nederland sterk in opkomst. Afgelopen jaar steeg het aantal Nederlanders dat een vakantie via zo'n platform boekte met maar liefst 18%. Dit blijkt uit de recente Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, waarbij ruim 5.200 Nederlanders werden ondervraagd.
16/04/25
Exclusief voor leden
TopParken realiseert tien appartementen in centrumgebouw Lage Vuursche
TopParken biedt op haar Utrechtse vakantiepark Résidence Lage Vuursche vanaf het aanstaande Paasweekend 10 luxe vakantieappartementen aan. De appartementen zijn geschikt voor maximaal vier personen en bevinden zich in het nieuwe centrumgebouw, waar ook het nieuwe restaurant en wellnesscentrum te vinden zijn.
16/04/25
Exclusief voor leden
Succesvol 2024 voor de Efteling: Omzet boven de 300 miljoen en tevreden gasten
Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. In 2024 bezochten 5,6 miljoen mensen het park, wat resulteerde in een netto omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...