Geplaatst op: 12-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken
Peter Stam (l) en Frans van der Avert (r)

Hogeschool Inholland en Amsterdam Marketing hebben gisteren een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Geselecteerde en excellente studenten van Inholland krijgen de gelegenheid om bij Amsterdam Marketing en haar partners in het derde studiejaar stage te lopen en in het vierde studiejaar af te studeren. Een reeks masterclasses maakt onderdeel uit van dit specialisatieprogramma. Amsterdam Marketing en Inholland willen zich hiermee inzetten voor het opleiden van toeristische professionals voor de metropool Amsterdam.


Kennis delen

De samenwerkingsovereenkomst werd ondertekend door Frans van der Avert (CEO Amsterdam Marketing) en Peter Stam (Opleidingsmanager HTRO Inholland). Volgens Van der Avert is het voor Amsterdam Marketing belangrijk om van jonge mensen te horen hoe het DNA van de stad precies werkt: "Werken met jonge mensen is bovendien erg leuk en ook wij leren weer van de studenten.” De organisatie wil op haar beurt graag kennis delen met een nieuwe generatie professionals.


Nieuwe fase in samenwerking onderwijs en beroepspraktijk

Stam greep de gelegenheid aan om te stellen dat de ondertekening van deze overeenkomst zowel een bevestiging is van een reeds bestaande relatie alsmede een nieuw hoofdstuk in de samenwerking tussen onderwijs en beroepspraktijk. "Door deze nauwere samenwerking en uitwisseling van kennis worden ambitieuze studenten in staan gesteld om zich tijdens hun studie voor te bereiden op alle aspecten van citymarketing en kunnen ze belangrijke praktijkervaring opdoen.”


Het programma

Door een bundeling van kennis en ervaring van de beide partijenzullen geselecteerde studenten van de bestaande opleiding niet alleen inzicht verkrijgen in het uitgebreide product van de metropool, maar ook in alle aspecten die betrekking hebben op de marketing van deze bestemming. Studenten volgen zowel bij Inholland als op locatie speciale en aanvullendecolleges die verzorgd worden door medewerkers en specialisten van beide organisaties. Naast de theoretische component is er veel aandacht voor de elementen uit de praktijk en zullen studentenhun stage en afstudeeronderzoekbij Amsterdam Marketing of een van haar partners uitvoeren. Verder gaan zij gedurende dit specialisatie traject kennismaken met verschillende stakeholders en Amsterdam Marketing vertegenwoordigen bij specifieke manifestaties en aan de balies van de VVV-informatiekantoren.

Trefwoorden: citymarketing, amsterdam, onderwijs

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/11/24
Pilot met Biesboschvaantje om recreatieve voorzieningen te financieren
In 2025 start de gemeente Drimmelen een pilot met het Biesboschvaantje, een initiatief van Stichting Recreatief Drimmelen en lokale ondernemers. Het Biesboschvaantje is bedoeld voor gebruikers van de Biesbosch, die hiermee kunnen bijdragen aan het onderhoud en beheer van recreatieve voorzieningen.
21/10/24
Exclusief voor leden
Boot Holland wil meer beleving zijn
In 2025 gaat Boot Holland een fase in. De indoor watersportbeurs van Nederland krijgt een moderne nautische look, wat zowel vaste bezoekers als nieuwe watersportliefhebbers aanspreekt.
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
 Peter Brussel - Algemeen Voorzitter HISWA-RECRON - overleden
Peter Brussel, Algemeen Voorzitter van HISWA-RECRON, is op zondag 6 oktober 2024 onverwachts overleden.
20/09/24
Exclusief voor leden
Jachthaven open bij Blauwestad
Met de opening van twee nieuwe bruggen en een extra jachthaven is weer een vernieuwing bereikt in He...
08/07/24
Grotere boten kunnen via Súd Ie van Dokkum naar Lauwersoog
De Vaarroute Súd Ie is sinds kort in zijn geheel bevaarbaar voor boten in de DM-klasse met een beperkte diepgang en met een maximale hoogte van 2.40 meter. Om dit mogelijk te maken zijn alle bruggen op de route de afgelopen jaren verhoogd naar 2.50 meter.
01/07/24
Exclusief voor leden
165 schepen maken erfgoedtour - 15 etappeplaatsen
De Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB) bestaat dit jaar een halve eeuw. Op 6 juli begint vanuit Middelburg een spectaculaire erfgoedtour door het hele land met circa 165 historische schepen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.