Eerste CELTH at Work trok ruim 50 belangstellende collega’s

De eerste CELTH at Work, een workshop voor lectoren,
docenten en onderzoekers van de bij CELTH betrokken onderwijsinstituten, trok
veel belangstelling. Meer dan 50 deelnemers kwamen bij elkaar bij de Kamer van
Koophandel in Amsterdam. Daarnaast nam een tiental experts uit het werkveld aan
de sessie deel.
Het thema van de dag was ‘de consument van morgen’. Hans Dominicus, programmadirecteur van CELTH, opende de bijeenkomst en meldde daarbij een aantal nieuwe samenwerkingsverbanden met werkveldpartners voor de komende jaren. Ook benoemde hij de nieuwe, zeer nauwe samenwerking met NRIT/Arko Sports Media als communicatiepartner.
Vervolgens spraken drie inleiders vanuit het werkveld: Hedwig Wassing, partner Cool Experience; Olivier Ponti, manager research bij Amsterdam Marketing; en Roland van Kralingen, oprichter van Innoa. Zij spraken over de onomkeerbare veranderingen van het consumentengedrag en de reactie daarop in het werkveld. Hoewel er veel vraag is naar onderzoek en data, is er vooral ook behoefte aan actie; ook via de ‘trial and error’ methode vindt men oplossingen!
Aan vier discussietafels werd het onderwerp ’s middags
verder uitgediept, waarbij met name gekeken werd wat de meest prangende vragen
zijn en welke mogelijke oplossingsrichtingen CELTH daarvoor met het werkveld
kan ontwikkelen.
Fotoimpressie van de dag

Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, kennis, gedrag, consumenten