Geplaatst op: 07-07-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

HEMA en ANWB worden ticketing partner van Jaarbeurs

HEMA en ANWB worden ticketing partner van Jaarbeurs

HEMA en ANWB gaan kaarten verkopen voor alle consumentenevenementen van Jaarbeurs, waaronder de Vakantiebeurs, MOTORbeurs Utrecht, Kampeer en Caravan Jaarbeurs, Bike MOTION Benelux , KreaDoe en Taste of Christmas.

  • Jaarbeurs wil groter publiek bereiken
  • Betere verankering in Utrecht

Daarnaast kunnen consumenten bij alle Albert Heijn winkels in Utrecht deze zomer sparen om tegen gereduceerd tarief (twee kaartjes voor de prijs van één) de Kampeer en Caravan Jaarbeurs en Taste of Christmas te bezoeken.


Toegang tot de consument is essentieel

De Jaarbeurs haakt hier in op twee belangrijke ontwikkelingen in de markt. Dat is enerzijds de toegang tot de consument die steeds belangrijker wordt en die HEMA en ANWB aan de Jaarbeurs kunnen bieden en anderzijds het feit ook grote nationale spelers de lokale markt meer en meer ontdekken en koesteren.


Doelstelling samenwerking

Terwijl voor het overgrote deel van Nederland de vakantie nog moet beginnen is Jaarbeurs al weer hard bezig met de organisatie van consumentenevenementen voor dit najaar en het volgend voorjaar. Business Unit Manager Leisure & Retail Marloes van den Berg van Jaarbeurs: "Ons doel is om elke keer weer onze bezoekers te verrassen, of het nu om vakantiegangers, fietsliefhebbers of motorfanaten gaat. Op onze evenementen staan de beleving en de interactie tussen de deelnemers en bezoekers centraal. Om die reden zijn we in de afgelopen tijd hard bezig geweest met een aanpassing van onze concepten. Door de verkoop van tickets door ANWB en HEMA brengen we onze evenementen onder de aandacht van een nog groter publiek en kunnen we de klanten van HEMA en ANWB een leuke dag uit bezorgen."


Grotere focus op lokale markt

Marloes van den Berg is ook enthousiast over de actie samen met Albert Heijn. "Jaarbeurs is geworteld in het Utrechtse, dus de AH-actie om te sparen voor activiteiten in Utrecht spreekt ons aan. Je kunt sparen voor een breed scala aan vrijetijdsbestedingen. Maar wat is er mooier dan dagje struinen over de Vakantiebeurs of je te laten inspireren voor het kerstdiner op Taste of Christmas?"

Trefwoorden: beurzen, evenementen, kaartverkoop, vakantiebeurs

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...