Geplaatst op: 16-07-2014
Auteur: Marc Gerlings

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

NHTV en Centrum Live Communication delen kennis

CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication en de Hogeschool NHTV gaan eind 2014 nauw samenwerken in kennisdeling. Dit wordt mogelijk door CELTH.

De voorzitter van CLC-VECTA, Centrum voor Live Communication, Gert-Jan van den Nieuwenhoff, en Arend Hardorff, directeur van de Academy for Leisure van NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, hebben tijdens de Algemene ledenvergadering van CLC-VECTA een intentie tot samenwerking getekend met als doel kennis te delen tussen de leden van CLC-VECTA en NHTV.


3 jaar praktijkgericht onderzoek
Mede dankzij een bijdrage van het Centre of Expertise Leisure, Tourism en Hospitality (CELTH) wordt het mogelijk gemaakt gedurende drie jaar praktisch onderzoek te doen met bruikbare uitkomsten voor de leden. CELTH is erop gericht kennis over leisure, toerisme en hospitality te ontwikkelen en te verspreiden, zodat dit domein nog beter in staat is de duurzame economische ontwikkeling van de Nederlandse samenleving mede aan te jagen.


Gert-Jan van den Nieuwenhoff: "Branche kan niet zonder onderzoek”
Gert-Jan van den Nieuwenhoff is van mening dat ‘onderzoek de basis is (naast het "buikgevoel”) voor veel besluiten. "Een branchevereniging die zichzelf en haar leden serieus neemt, kan dan ook niet zonder onderzoek. Bestuur en de directie waren dan ook van mening onderzoek binnen verenigingsverband structureel te moeten borgen en professionaliseren. Onder het label van het Live Communication Research Center hebben wij samenwerking gezocht met NHTV en zijn erin geslaagd in het kader van een vooraf opgesteld programma van eisen een samenwerkingsvorm te ontwikkelen die de eerder genoemde doelstelling voor een langdurige borging kan garanderen. Deze samenwerking is ook bij de subsidieverstrekkers niet onopgemerkt gebleven en heeft erin geresulteerd dat het CELTH fonds bij onze samenwerking aanhaakt.”

Arend Hardorff: "De samenwerking tussen het onderwijs en het bedrijfsleven levert voor beide partijen een enorme meerwaarde op. De focus van de kennisoverdracht tussen CLC-VECTA en NHTV ligt op Conceptvorming, Business- en Verdienmodellen en Social Media. Wij streven ernaar de leden van CLC-VECTA innovatieve kennis te bieden, maar kunnen door de ervaring van CLC-VECTA ook weer ons eigen onderwijsprogramma verbeteren. Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.”

De samenwerking gaat eind 2014 inhoudelijk van start.

Trefwoorden: CELTH, Centrum voor Live Communication, evenementen, onderzoek, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.