NBTC-NIPO Research verwacht groei binnenlandse hotelvakanties

Binnen het korte vakantiesegment neemt de hotellerie een belangrijk aandeel in. In de afgelopen tien jaar is het aantal binnenlandse hotelvakanties met 33% gestegen; terwijl de binnenlandse vakantiemarkt in z’n totaliteit min of meer stabiliseerde. De verwachting van NBTC-NIPO Research is dat de aantrekkende economie, maar ook een groeiend aantal senioren en de trend naar meer luxe/comfort voor een verdere groei van het aantal hotelvakanties zullen zorgen.
Figuur 1: Ontwikkeling binnenlandse (hotel)vakantiemarkt, index 2003=100

Om goed in te kunnen spelen op de groeikansen binnen de hotellerie is het voor aanbieders van groot belang om diepgaand inzicht te hebben in de vraagzijde van dit segment. Om die reden is door NBTC-NIPO Research het rapport binnenlandse hotelvakanties 2013 ontwikkeld. In de rapportage staat de binnenlandse hotelvakantieganger centraal en wordt aandacht besteed aan alle fasen binnen de customer journey: van inspiratie tot boeking, de vakantie zelf en de evaluatie. De rapportage over 2013 zal eind juli 2014 beschikbaar zijn.
Topics:Horeca
Trefwoorden: hotels, vakanties, hotelvakanties, toekomstverkenningen