NRIT Magazine is uit!
Vandaag is de nieuwste editie van NRIT Magazine verschenen. In deze nazomereditie maar liefst vier grote interviews met branche/belangenorganisaties. Zo spreken we met Adri van der Weyde van RECRON, Hanny Arens van Bed & Breakfast Europe, Marieken Nieuwdorp van de Stichting Natuurkampeerterreinen en met Karen Staley van IAAPA Europe. Een select gezelschap die totaal verschillende branches op hun geheel eigen wijze vertegenwoordigen maar allen het vizier op de toekomst hebben gericht.
Trendrapport: Sector staat voor grote uitdagingen
De editie start met een samenvatting van het nieuwste Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd van NRIT Media, CELTH en NBTC Holland Marketing verschenen. Daarin blikken we terug op 2013 en kijken vooruit naar de kansen die zich in de gastvrijheidssector voordoen. In dit rapport hopen we ondernemers in de sector voldoende handvatten te bieden om ook in deze uitdagende tijd succesvol te kunnen opereren.
Ondanks de mooie zomers van de afgelopen jaren heeft toeristisch Nederland structureel last van de aanhoudende economische crisis en een stagnerende bevolkingsgroei. Jarenlang heeft de binnenlandse markt kunnen profiteren van een flinke bevolkingsgroei en een florerende economie, maar die tijden zijn voorlopig voorbij. Wie de bakens niet verzet speelt een verloren wedstrijd. Dat merken ook de brancheorganisaties en ook daar zien we volop ontwikkelingen. In deze editie van NRIT Magazine komen er maar liefst vier aan het woord.
RECRON kantelt naar een netwerkorganisatie
Adri van der Weyde ging in januari van dit jaar bij RECRON aan de slag als interim directeur-bestuurder. Hij kreeg als opdracht een nieuw bestuursmodel voor RECRON te ontwikkelen. Zo op het oog een smalle en beperkte opdracht maar Van der Weyde nam zich voor dat RECRON zichzelf opnieuw moest uitvinden. Waar zijn missie toe leidt, leest u in een verslag van een openhartig gesprek.
Stichting Natuurkampeerterreinen heeft de wind in de zeilen
Een organisatie die al enige tijd de wind in de zeilen heeft is de Stichting Natuurkampeerterreinen. Waar het traditionele kamperen al jaren in mineur zit, noteren de 132 Natuurkampeerterreinen al jaren mooie groeicijfers. Wat je met een heldere en scherpe focus en een duidelijk product in deze tijden kunt bereiken, vertelt directeur Marieken Nieuwdorp.
Bed & Breakfast Europe is altijd heel vraaggericht te werk gegaan
Derde organisatie die aan het woord komt is Bed & Breakfast Europe. Hoe een kleine organisatie in Eindhoven met slimme online marketing langzaam maar zeker de wereld verovert. Hanny Arens stond aan de wieg en kan deze geoliede machine nu langzaam loslaten.
Cross-over naar de zorg
In de sector hebben we de mond vol van cross-overs met andere sectoren. Praten is één, doen is twee en veel lastiger. Frits Jacobs van de NHTV Academy for Leisure maakte de cross-over naar de zorg en besprak samen met Jules de Vries hoe de vrijetijdssector een bijdrage kan leveren aan een zinvolle dag- en vrijetijdsbeleving van ouderen.
IAAPA Europe organiseert tweede EAS in Amsterdam
Binnenkort is Nederland voor de tweede keer gastheer van de
EAS, een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met IAAPA Europe en Karen
Staley die in Brussel de kar mag trekken. In een apart artikel uitgebreide aandacht voor de economische betekenis van attractieparken in Europa.
CELTH at Work
NRIT Media is sinds kort mediapartner van CELTH. In deze editie van NRIT Magazine gelijk twee artikelen met een CELTH-signatuur. Een verslag van de eerste ‘CELTH at Work’ waar het thema ‘De consument van morgen’ verder werd uitgewerkt. En een zeer interessante lezing van Nienke Boom over de ‘War on talent’. Steden denken dat in de strijd om jonge hoog opgeleiden de aanwezigheid van aansprekende vrijetijdsvoorzieningen een belangrijke factor is. Maar is dat wel zo?
Toppers in de regio
Vast onderdeel in NRIT Magazine is de rubriek Toppers in de Regio waar Margaret-Ann McDonald spraakmakende ondernemers interviewt. Deze keer Hans Dolman van Thermen Bussloo.
Columns
Een editie van NRIT Magazine is niet compleet zonder onze columnisten. Han Verheijden betoogt dat attracties regionaal erfgoed worden en Richard de Bruin introduceert het toeristenbureau van de toekomst.
NRIT Magazine
In NRIT Magazine volgen we de heartbeat van de sector. In
interviews met toonaangevende professionals en deskundigen signaleren we de
belangrijkste trends in de hele vrijetijdssector. Natuurlijk volgen we de
actuele ontwikkelingen in de gastvrijheidseconomie op de voet en inspireren we
u met nieuwe innovatieve ideeën en concepten. In NRIT Magazine altijd veel
aandacht voor de belangrijkste 'state-of-the-art' onderzoeken die marketeers,
beleidsmakers en exploitanten essentiële bouwstenen bieden voor beleid en
innovatie. Elk kwartaal een vlot geschreven en kleurrijk vaktijdschrift
boordevol inspiratie en informatie die er toe doet!
NRIT Magazine ontvangen? Klik dan hier voor meer informatie.