Geplaatst op: 18-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Het Gastvrijheidsgilde was er tot nu toe voor de horeca. Het gilde verandert de koers en richt zich nu op het complete bedrijfsleven in Nederland.

Tijdens het evenement ChefsRevolution in Zwolle is met de lancering van het nieuwe blad WELKOM Magazine het startschot gegeven voor het nieuwe Gastvrijheidsgilde.

Ton Ververs, voorzitter van het Gastvrijheidsgilde: "Het gilde was tot nu toe alleen gericht op de horeca. We zien dat steeds meer bedrijven uit allerlei sectoren gastvrijheid naar klanten toe belangrijker gaan vinden en daar ook informatie over willen hebben. Ondernemers en managers van allerlei soorten bedrijven zien dat ze zich kunnen onderscheiden met gastvrij zijn. Om die reden hebben we besloten om het gilde vanaf nu te richten op gehele Nederlandse bedrijfsleven. Daarom hebben we begin dit jaar een nieuw logo gepresenteerd. Met het nieuwe magazine WELKOM zetten we de volgende stap, een gezaghebbend magazine over gastvrijheid.”


Van Bruggen: "Gastvrijheid kan beter”
Het eerste exemplaar van WELKOM Magazine werd op zondag 14 september door Frits van Bruggen, hoofddirecteur van ANWB, overhandigd aan Astrid Joosten en Thérèse Boer, beiden ambassadeurs van het Gastvrijheidsgilde.
Van Bruggen: "Gastvrijheid kan absoluut beter in de Nederlandse bedrijven. Daarom zijn we als ANWB ook erg blij met de nieuwe koers van het gilde en ondersteunen haar initiatieven van harte. Ook wij zien gastvrij gedrag als een geweldig middel om het de gasten – zowel Nederlandse als buitenlandse – nog beter naar de zin te maken.”

"Excellent gastheerschap is de weg naar loyale klanten. Dat zijn de klanten die graag bij je blijven komen en kopen en tevens je ambassadeurs. Zij geven hun goede ervaringen door aan anderen. Betere reclame is er niet”. Uitspraken van Ferdie Olde Bijvank, directeur van het Gastvrijheidsgilde. "We zitten in Nederland veel te veel op de toer van, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en steek je kop niet boven het maaiveld uit, maar dat is echt onzin. Het is juist een uitdaging, zeker als het gaat om gastvrijheid, om niet tevreden te zijn met een zeventje maar te streven naar een 9. Het is de kunst om je klanten of gasten een wauw beleving te bezorgen. Memorabele momenten creëren dat is eigenlijk de opdracht.

Koers wordt?
Olde Bijvank: "Het Gastvrijheidsgilde is het centrum en netwerk op het gebied van professionele gastvrijheid. Wij helpen bedrijven en organisaties gastvrijer, succesvoller en onderscheidend te zijn. Gastvrijheid hoort in onze visie in het DNA te zitten van elk bedrijf en zijn medewerkers. Kortom: Nederland gastvrij. Het gilde inspireert, is deskundig, ondernemend en resultaatgericht. Wij organiseren netwerkbijeenkomsten, zijn intermediair voor trainingen en coaching, zowel regionaal als landelijk. Ook reiken we gastvrijheidsawards uit in verschillende bedrijfstakken.”


Meer informatie over het gilde is te vinden op: www.gastvrijheidsgilde.nl.
Trefwoorden: gastvrijeheid, hospitality, horeca, leisure, ANWB

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...