Geplaatst op: 18-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Het Gastvrijheidsgilde was er tot nu toe voor de horeca. Het gilde verandert de koers en richt zich nu op het complete bedrijfsleven in Nederland.

Tijdens het evenement ChefsRevolution in Zwolle is met de lancering van het nieuwe blad WELKOM Magazine het startschot gegeven voor het nieuwe Gastvrijheidsgilde.

Ton Ververs, voorzitter van het Gastvrijheidsgilde: "Het gilde was tot nu toe alleen gericht op de horeca. We zien dat steeds meer bedrijven uit allerlei sectoren gastvrijheid naar klanten toe belangrijker gaan vinden en daar ook informatie over willen hebben. Ondernemers en managers van allerlei soorten bedrijven zien dat ze zich kunnen onderscheiden met gastvrij zijn. Om die reden hebben we besloten om het gilde vanaf nu te richten op gehele Nederlandse bedrijfsleven. Daarom hebben we begin dit jaar een nieuw logo gepresenteerd. Met het nieuwe magazine WELKOM zetten we de volgende stap, een gezaghebbend magazine over gastvrijheid.”


Van Bruggen: "Gastvrijheid kan beter”
Het eerste exemplaar van WELKOM Magazine werd op zondag 14 september door Frits van Bruggen, hoofddirecteur van ANWB, overhandigd aan Astrid Joosten en Thérèse Boer, beiden ambassadeurs van het Gastvrijheidsgilde.
Van Bruggen: "Gastvrijheid kan absoluut beter in de Nederlandse bedrijven. Daarom zijn we als ANWB ook erg blij met de nieuwe koers van het gilde en ondersteunen haar initiatieven van harte. Ook wij zien gastvrij gedrag als een geweldig middel om het de gasten – zowel Nederlandse als buitenlandse – nog beter naar de zin te maken.”

"Excellent gastheerschap is de weg naar loyale klanten. Dat zijn de klanten die graag bij je blijven komen en kopen en tevens je ambassadeurs. Zij geven hun goede ervaringen door aan anderen. Betere reclame is er niet”. Uitspraken van Ferdie Olde Bijvank, directeur van het Gastvrijheidsgilde. "We zitten in Nederland veel te veel op de toer van, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en steek je kop niet boven het maaiveld uit, maar dat is echt onzin. Het is juist een uitdaging, zeker als het gaat om gastvrijheid, om niet tevreden te zijn met een zeventje maar te streven naar een 9. Het is de kunst om je klanten of gasten een wauw beleving te bezorgen. Memorabele momenten creëren dat is eigenlijk de opdracht.

Koers wordt?
Olde Bijvank: "Het Gastvrijheidsgilde is het centrum en netwerk op het gebied van professionele gastvrijheid. Wij helpen bedrijven en organisaties gastvrijer, succesvoller en onderscheidend te zijn. Gastvrijheid hoort in onze visie in het DNA te zitten van elk bedrijf en zijn medewerkers. Kortom: Nederland gastvrij. Het gilde inspireert, is deskundig, ondernemend en resultaatgericht. Wij organiseren netwerkbijeenkomsten, zijn intermediair voor trainingen en coaching, zowel regionaal als landelijk. Ook reiken we gastvrijheidsawards uit in verschillende bedrijfstakken.”


Meer informatie over het gilde is te vinden op: www.gastvrijheidsgilde.nl.
Trefwoorden: gastvrijeheid, hospitality, horeca, leisure, ANWB

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
04/09/24
Exclusief voor leden
Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.