Geplaatst op: 18-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven

Het Gastvrijheidsgilde was er tot nu toe voor de horeca. Het gilde verandert de koers en richt zich nu op het complete bedrijfsleven in Nederland.

Tijdens het evenement ChefsRevolution in Zwolle is met de lancering van het nieuwe blad WELKOM Magazine het startschot gegeven voor het nieuwe Gastvrijheidsgilde.

Ton Ververs, voorzitter van het Gastvrijheidsgilde: "Het gilde was tot nu toe alleen gericht op de horeca. We zien dat steeds meer bedrijven uit allerlei sectoren gastvrijheid naar klanten toe belangrijker gaan vinden en daar ook informatie over willen hebben. Ondernemers en managers van allerlei soorten bedrijven zien dat ze zich kunnen onderscheiden met gastvrij zijn. Om die reden hebben we besloten om het gilde vanaf nu te richten op gehele Nederlandse bedrijfsleven. Daarom hebben we begin dit jaar een nieuw logo gepresenteerd. Met het nieuwe magazine WELKOM zetten we de volgende stap, een gezaghebbend magazine over gastvrijheid.”


Van Bruggen: "Gastvrijheid kan beter”
Het eerste exemplaar van WELKOM Magazine werd op zondag 14 september door Frits van Bruggen, hoofddirecteur van ANWB, overhandigd aan Astrid Joosten en Thérèse Boer, beiden ambassadeurs van het Gastvrijheidsgilde.
Van Bruggen: "Gastvrijheid kan absoluut beter in de Nederlandse bedrijven. Daarom zijn we als ANWB ook erg blij met de nieuwe koers van het gilde en ondersteunen haar initiatieven van harte. Ook wij zien gastvrij gedrag als een geweldig middel om het de gasten – zowel Nederlandse als buitenlandse – nog beter naar de zin te maken.”

"Excellent gastheerschap is de weg naar loyale klanten. Dat zijn de klanten die graag bij je blijven komen en kopen en tevens je ambassadeurs. Zij geven hun goede ervaringen door aan anderen. Betere reclame is er niet”. Uitspraken van Ferdie Olde Bijvank, directeur van het Gastvrijheidsgilde. "We zitten in Nederland veel te veel op de toer van, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en steek je kop niet boven het maaiveld uit, maar dat is echt onzin. Het is juist een uitdaging, zeker als het gaat om gastvrijheid, om niet tevreden te zijn met een zeventje maar te streven naar een 9. Het is de kunst om je klanten of gasten een wauw beleving te bezorgen. Memorabele momenten creëren dat is eigenlijk de opdracht.

Koers wordt?
Olde Bijvank: "Het Gastvrijheidsgilde is het centrum en netwerk op het gebied van professionele gastvrijheid. Wij helpen bedrijven en organisaties gastvrijer, succesvoller en onderscheidend te zijn. Gastvrijheid hoort in onze visie in het DNA te zitten van elk bedrijf en zijn medewerkers. Kortom: Nederland gastvrij. Het gilde inspireert, is deskundig, ondernemend en resultaatgericht. Wij organiseren netwerkbijeenkomsten, zijn intermediair voor trainingen en coaching, zowel regionaal als landelijk. Ook reiken we gastvrijheidsawards uit in verschillende bedrijfstakken.”


Meer informatie over het gilde is te vinden op: www.gastvrijheidsgilde.nl.
Trefwoorden: gastvrijeheid, hospitality, horeca, leisure, ANWB

CELTH





||| Nieuws |||

21/02/25
 Overijssel helpt recreatieondernemers met meer groen en toegankelijkheid
De provincie Overijssel helpt ondernemers met een subsidie van ruim twee miljoen euro voor het verbeteren van het groen op hun locatie én de toegankelijkheid.
20/02/25
Exclusief voor leden
Nederlandse caravanverkoop stijgt als enige in Europa
Uit de jaarcijfers van de European Caravan Federation (ECF) blijkt dat de verkoop van nieuwe caravans en campers in Europa in 2024 met ruim 5 procent is gegroeid. Deze groei is volledig toe te schrijven aan kampeerauto’s, terwijl alleen in Nederland het aantal nieuwe caravans steeg.
16/02/25
Exclusief voor leden
DERTOUR Group neemt Hotelplan Group over, HomeToGo verwerft Interhome
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.

||| Agenda |||

24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...