Geplaatst op: 26-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Karen Staley, vice president IAAPA Europa kijkt tevreden terug op de attractiebeurs EAS in Amsterdam. Het werd de drukst bezochte editie.

Gisteren sloot de Euro Attractions Show in Amsterdam haar deuren. De afgelopen drie dagen (23-25 september) waren er behalve een recordaantal standhouders ook nog eens een recordaantal bezoekers op de grootste beursvloer uit de geschiedenis van de EAS.

Karen Staley, vice-president van de Europese overkoepeling van de attractieparkenbranche, IAAPA: "Opnieuw heeft Amsterdam aangetoond dat het de juiste plek is voor onze show. Met vele projecten in Noordwest-Europa en met een sterke en dynamische industrie in de Benelux, hadden we vooraf hoge verwachtingen, maar deze zijn zelfs overtroffen.”


Bijna 11.000 bezoekers
Volgens de eerste tellingen kwamen zo’n 10.750 bezoekers dit jaar naar de beurs in de RAI Exhibition and Conference Center. Dit is in vergelijking met de vorige editie in Parijs een stijging van maar liefst 26%. De bezoekers kwamen uit zo'n 100 landen en ongeveer een derde kwam uit Nederland.

Opmerkelijk was het groeiende bezoek van vertegenwoordigers van campings, winkelcentra en indoor speelhallen.

Inspirerende seminars
Parallel aan de beurs vond er een educatief programma plaats met meer dan 20 uur aan seminars. Ook hiervoor was de aandacht overweldigend. Vooraanstaande sprekers gaven aan meer dan 1.800 toehoorders hun visie op zaken als social media, inzet van bestaande characters/merken, organisatie van evenementen en personeelsontwikkeling. Voor specifiekere doelgroepen waren er workshops als het IAAPA Institute voor Attractions Managers, het IAAPA Safety Institute, het Young Professionals Forum, een forum voor waterpark managers en een symposium voor de zogeheten fec's (family entertainment centers zoals indoorspeelhallen). Beursbezoekers konden ook deelnemen aan uitstapjes naar enkele parken in Nederland en Duitsland waar zij een kijkje achter de schermen kregen.

EAS gaat in 2015 in noordelijke richting
In 2015 is de Euro Attractions show georganiseerd in het Swedish Exhibition and Congress Center in Gothenburg. Daar zal van 6 tot en met 8 oktober de Europese attractie-industrie zich weer verzamelen om kennis te nemen van de nieuwste ontwikkelingen.
Trefwoorden: IAAPA, Staley, EAS, Amsterdam, attracties, leisure, retail, kamperen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.