Geplaatst op: 10-10-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Landal GreenParks presenteerde vandaag, op de Dag van de Duurzaamheid, haar eerste Duurzaamheidsverslag.

Onder de titel ‘Wat groen kan doen’ verwoordt de aanbieder van vakantieverblijven haar visie en ambitie op het gebied van duurzaam en betrokken ondernemen. Het bedrijf is actief bezig de overstap te maken naar een groene onderneming, van buiten én van binnen. Een belangrijke stap hierin is het creëren van bewustwording.


Duurzaamheid kost tijd
"In ons eerste Duurzaamheidsverslag, dat in de plaats komt van het sociaal jaarverslag, hebben we gekozen voor een toegankelijke en brede opzet. We willen vooral laten zien welke groene ambities we hebben. Maar ook dat duurzaam ondernemen tijd kost, vraagt om investeringen in zowel middelen als overtuiging en dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Waar het ons om gaat is, dat we continu blijven kijken óf en wáár het nog beter kan,” aldus Thomas Heerkens, algemeen directeur van Landal GreenParks.


Momentopname

Een paar punten uit het verslag.

  • Op 29 Nederlandse en 4 Duitse parken rijden elektrische auto’s, 
  • Het vrachtverkeer naar de parken is met 75% teruggedrongen, 
  • Kinderen spelen op toestellen van gerecycled materiaal, 
  • KLM vliegt op frituurvet van Landal, 
  • 16 parkrestaurants bieden glutenvrije gerechten, 
  • De medewerkerstevredenheid bedraagt 86%, 
  • Vitaliteit van medewerkers is een speerpunt,
  • 10 Landal-parken zijn gecertificeerd met een Green Key


Het Duurzaamheidsverslag is te bekijken op www.landal.nl/betrokkenondernemen

Trefwoorden: duurzaamheid, duurzaam toerisme, groen, Landal

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.