Geplaatst op: 16-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

De organisatie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 kijkt tevreden terug op een geslaagde 50ste editie. De beurs was geheel vernieuwd en dat viel bij de 35.325 bezoekers in de smaak. Zij waardeerden de beurs met een 7,2. Ten opzichte van de laatste editie kwamen zo’n 5.000 extra bezoekers op het evenement af.


Tijdens de jubileumeditie stond het typische gevoel van kamperen centraal en dat bleek erg in trek bij de bezoekers. Maar liefst 35.325 kampeerders (of aspiranten) kwamen naar de Jaarbeurs om dat gevoel te ervaren, het nieuwste aanbod te ontdekken en/of meer informatie over de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden op kampeergebied in te winnen. Dat het overgrote merendeel daarin goed slaagde, wijst het rapportcijfer van 7,2 uit. Gemiddeld bleven bezoekers 4 uur en 18 minuten op de beurs. Exposanten konden de nieuwe opzet ook waarderen en gaven de beurs een 7,6. De top vijf van bezochte activiteiten, inclusief rapportcijfer, ziet er als volgt uit:


1. Tentoonstelling 100 jaar kamperen: 7,5

2. Buscamperplein: 7,5

3. Fietsparcours: 7,5

4. All you need is love caravan: 6,5

5. Hoe kampeer jij over 100 jaar?: 7,3


Veel nieuwe bezoekers

Bovendien trok de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 ook nieuwe bezoekers; een kwart van het totale aantal was er voor het eerst. Bijna alle bezoekers bezitten al een kampeermiddel (92%), waarvan 65% een caravan, 22% een camper, 5% een vouwwagen/tenttrailer en 7% een tent. Die laatste groep werd dit jaar ook bediend, met de toevoeging van tenten aan het assortiment. Ondanks het hoge aantal eigenaars kwam 31% van de bezoekers toch met globale aankoopplannen naar de beurs. 22% van de bezoekers deed ook daadwerkelijk een aankoop of bestelling bij een van de exposanten. Bijna een kwart (24%) kreeg nieuwe of aanvullende aankoopplannen na het bezoek aan de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014. 82 % van de bezoekers van 2014 overweegt om ook volgend jaar de beurs weer te bezoeken.


NRIT Media heeft uitgebreid verslag gedaan van de beurs. Lees hier alle bijdragen:


Honderd jaar kamperen in Nederland
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 van start
WakaWaka Power wint KCK Kampeer Award
Noviteiten op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravans, tenten, campers

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...