Geplaatst op: 16-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

De organisatie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 kijkt tevreden terug op een geslaagde 50ste editie. De beurs was geheel vernieuwd en dat viel bij de 35.325 bezoekers in de smaak. Zij waardeerden de beurs met een 7,2. Ten opzichte van de laatste editie kwamen zo’n 5.000 extra bezoekers op het evenement af.


Tijdens de jubileumeditie stond het typische gevoel van kamperen centraal en dat bleek erg in trek bij de bezoekers. Maar liefst 35.325 kampeerders (of aspiranten) kwamen naar de Jaarbeurs om dat gevoel te ervaren, het nieuwste aanbod te ontdekken en/of meer informatie over de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden op kampeergebied in te winnen. Dat het overgrote merendeel daarin goed slaagde, wijst het rapportcijfer van 7,2 uit. Gemiddeld bleven bezoekers 4 uur en 18 minuten op de beurs. Exposanten konden de nieuwe opzet ook waarderen en gaven de beurs een 7,6. De top vijf van bezochte activiteiten, inclusief rapportcijfer, ziet er als volgt uit:


1. Tentoonstelling 100 jaar kamperen: 7,5

2. Buscamperplein: 7,5

3. Fietsparcours: 7,5

4. All you need is love caravan: 6,5

5. Hoe kampeer jij over 100 jaar?: 7,3


Veel nieuwe bezoekers

Bovendien trok de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 ook nieuwe bezoekers; een kwart van het totale aantal was er voor het eerst. Bijna alle bezoekers bezitten al een kampeermiddel (92%), waarvan 65% een caravan, 22% een camper, 5% een vouwwagen/tenttrailer en 7% een tent. Die laatste groep werd dit jaar ook bediend, met de toevoeging van tenten aan het assortiment. Ondanks het hoge aantal eigenaars kwam 31% van de bezoekers toch met globale aankoopplannen naar de beurs. 22% van de bezoekers deed ook daadwerkelijk een aankoop of bestelling bij een van de exposanten. Bijna een kwart (24%) kreeg nieuwe of aanvullende aankoopplannen na het bezoek aan de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014. 82 % van de bezoekers van 2014 overweegt om ook volgend jaar de beurs weer te bezoeken.


NRIT Media heeft uitgebreid verslag gedaan van de beurs. Lees hier alle bijdragen:


Honderd jaar kamperen in Nederland
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 van start
WakaWaka Power wint KCK Kampeer Award
Noviteiten op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravans, tenten, campers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Management Tourism
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...