Geplaatst op: 16-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

De organisatie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 kijkt tevreden terug op een geslaagde 50ste editie. De beurs was geheel vernieuwd en dat viel bij de 35.325 bezoekers in de smaak. Zij waardeerden de beurs met een 7,2. Ten opzichte van de laatste editie kwamen zo’n 5.000 extra bezoekers op het evenement af.


Tijdens de jubileumeditie stond het typische gevoel van kamperen centraal en dat bleek erg in trek bij de bezoekers. Maar liefst 35.325 kampeerders (of aspiranten) kwamen naar de Jaarbeurs om dat gevoel te ervaren, het nieuwste aanbod te ontdekken en/of meer informatie over de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden op kampeergebied in te winnen. Dat het overgrote merendeel daarin goed slaagde, wijst het rapportcijfer van 7,2 uit. Gemiddeld bleven bezoekers 4 uur en 18 minuten op de beurs. Exposanten konden de nieuwe opzet ook waarderen en gaven de beurs een 7,6. De top vijf van bezochte activiteiten, inclusief rapportcijfer, ziet er als volgt uit:


1. Tentoonstelling 100 jaar kamperen: 7,5

2. Buscamperplein: 7,5

3. Fietsparcours: 7,5

4. All you need is love caravan: 6,5

5. Hoe kampeer jij over 100 jaar?: 7,3


Veel nieuwe bezoekers

Bovendien trok de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 ook nieuwe bezoekers; een kwart van het totale aantal was er voor het eerst. Bijna alle bezoekers bezitten al een kampeermiddel (92%), waarvan 65% een caravan, 22% een camper, 5% een vouwwagen/tenttrailer en 7% een tent. Die laatste groep werd dit jaar ook bediend, met de toevoeging van tenten aan het assortiment. Ondanks het hoge aantal eigenaars kwam 31% van de bezoekers toch met globale aankoopplannen naar de beurs. 22% van de bezoekers deed ook daadwerkelijk een aankoop of bestelling bij een van de exposanten. Bijna een kwart (24%) kreeg nieuwe of aanvullende aankoopplannen na het bezoek aan de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014. 82 % van de bezoekers van 2014 overweegt om ook volgend jaar de beurs weer te bezoeken.


NRIT Media heeft uitgebreid verslag gedaan van de beurs. Lees hier alle bijdragen:


Honderd jaar kamperen in Nederland
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 van start
WakaWaka Power wint KCK Kampeer Award
Noviteiten op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravans, tenten, campers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.