Geplaatst op: 26-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlanders geven vakantie 7,8

Nederlanders geven vakantie 7,8
Nederlanders die met Neckermann hebben gereisd, geven hun vakantie een 7,8 als gemiddeld rapportcijfer. Daarvoor heeft de reisorganisatie 13.000 klanten ondervraagd. De kwaliteit van het hotel of appartement heeft een sterke invloed op het rapportcijfer dat Nederlanders geven aan hun vakantie.


Best gewaardeerde vakantielanden zijn opvallend genoeg 'kleine' vakantielanden, Andorra en Kaapverdië. Oostenrijk staat op de derde positie. Bij de grotere zomervakantiebestemmingen scoren Griekenland (8,1), Spanje (8,0) en Turkije (7,9) erg goed. Opvallend is dat ook Egypte zeer geliefd is. Met een score van 8,1 is de Rode Zee als strandbestemming weer helemaal terug.


Internet op vakantie-adres onontbeerlijk

Het komt uit elk onderzoek naar voren, en ook hier weer, Nederlanders willen via internet wel met het thuisfront en de social media blijven verbonden. Dit betekent dat een goede WiFi in de hotels onontbeerlijk is geworden. En niet alleen in de lobby maar vooral ook op de kamer en liefst ook aan het zwembad. Nederlanders willen zoveel mogelijk hun vakantieplezier delen met thuisblijvers. Zij zijn actief op allerlei social media kanalen en daarnaast beluisteren ze graag muziek, lezen een boek of kijken naar een film via een tablet. Draadloos internet wordt dus vooral gebruikt voor ontspanning en niet zozeer om te werken. Veel mensen geven aan dat ze vaak wel één keer per dag in hun mailbox kijken om niet te ver achter te raken en bij terugkomst niet een overvolle mailbox aan te treffen. Het merendeel geeft echter ook aan dat dit hun relaxte vakantiegevoel niet verstoord.


Adult only in opmars

Families die reizen met kinderen kiezen vooral voor accommodaties met veel glijbanen en liefst meerdere zwembaden waar steeds meer kindvriendelijke hotels aan voldoen. Koppels kiezen daarentegen steeds vaker voor ‘Adult only’ hotels waarbij zij de Spa & Welness faciliteiten zeer waarderen. Dit zijn niet alleen de jonge stellen maar vaak ook de ‘empty nesters’ waarvan de kinderen inmiddels uitgevlogen zijn.


Vakantieflow

Uit het onderzoek kunnen we ook opmaken dat mensen langer in de vakantieflow blijven hangen als het mooi weer is in Nederland. Zodra de herfst is ingezet en het koud en guur wordt buiten wil men het liefst weer een volgende vakantie boeken om naar uit te kijken.


Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, voorkeuren, waardering

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...