Geplaatst op: 26-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlanders geven vakantie 7,8

Nederlanders geven vakantie 7,8
Nederlanders die met Neckermann hebben gereisd, geven hun vakantie een 7,8 als gemiddeld rapportcijfer. Daarvoor heeft de reisorganisatie 13.000 klanten ondervraagd. De kwaliteit van het hotel of appartement heeft een sterke invloed op het rapportcijfer dat Nederlanders geven aan hun vakantie.


Best gewaardeerde vakantielanden zijn opvallend genoeg 'kleine' vakantielanden, Andorra en Kaapverdië. Oostenrijk staat op de derde positie. Bij de grotere zomervakantiebestemmingen scoren Griekenland (8,1), Spanje (8,0) en Turkije (7,9) erg goed. Opvallend is dat ook Egypte zeer geliefd is. Met een score van 8,1 is de Rode Zee als strandbestemming weer helemaal terug.


Internet op vakantie-adres onontbeerlijk

Het komt uit elk onderzoek naar voren, en ook hier weer, Nederlanders willen via internet wel met het thuisfront en de social media blijven verbonden. Dit betekent dat een goede WiFi in de hotels onontbeerlijk is geworden. En niet alleen in de lobby maar vooral ook op de kamer en liefst ook aan het zwembad. Nederlanders willen zoveel mogelijk hun vakantieplezier delen met thuisblijvers. Zij zijn actief op allerlei social media kanalen en daarnaast beluisteren ze graag muziek, lezen een boek of kijken naar een film via een tablet. Draadloos internet wordt dus vooral gebruikt voor ontspanning en niet zozeer om te werken. Veel mensen geven aan dat ze vaak wel één keer per dag in hun mailbox kijken om niet te ver achter te raken en bij terugkomst niet een overvolle mailbox aan te treffen. Het merendeel geeft echter ook aan dat dit hun relaxte vakantiegevoel niet verstoord.


Adult only in opmars

Families die reizen met kinderen kiezen vooral voor accommodaties met veel glijbanen en liefst meerdere zwembaden waar steeds meer kindvriendelijke hotels aan voldoen. Koppels kiezen daarentegen steeds vaker voor ‘Adult only’ hotels waarbij zij de Spa & Welness faciliteiten zeer waarderen. Dit zijn niet alleen de jonge stellen maar vaak ook de ‘empty nesters’ waarvan de kinderen inmiddels uitgevlogen zijn.


Vakantieflow

Uit het onderzoek kunnen we ook opmaken dat mensen langer in de vakantieflow blijven hangen als het mooi weer is in Nederland. Zodra de herfst is ingezet en het koud en guur wordt buiten wil men het liefst weer een volgende vakantie boeken om naar uit te kijken.


Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, voorkeuren, waardering

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...