Geplaatst op: 26-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlanders geven vakantie 7,8

Nederlanders geven vakantie 7,8
Nederlanders die met Neckermann hebben gereisd, geven hun vakantie een 7,8 als gemiddeld rapportcijfer. Daarvoor heeft de reisorganisatie 13.000 klanten ondervraagd. De kwaliteit van het hotel of appartement heeft een sterke invloed op het rapportcijfer dat Nederlanders geven aan hun vakantie.


Best gewaardeerde vakantielanden zijn opvallend genoeg 'kleine' vakantielanden, Andorra en Kaapverdië. Oostenrijk staat op de derde positie. Bij de grotere zomervakantiebestemmingen scoren Griekenland (8,1), Spanje (8,0) en Turkije (7,9) erg goed. Opvallend is dat ook Egypte zeer geliefd is. Met een score van 8,1 is de Rode Zee als strandbestemming weer helemaal terug.


Internet op vakantie-adres onontbeerlijk

Het komt uit elk onderzoek naar voren, en ook hier weer, Nederlanders willen via internet wel met het thuisfront en de social media blijven verbonden. Dit betekent dat een goede WiFi in de hotels onontbeerlijk is geworden. En niet alleen in de lobby maar vooral ook op de kamer en liefst ook aan het zwembad. Nederlanders willen zoveel mogelijk hun vakantieplezier delen met thuisblijvers. Zij zijn actief op allerlei social media kanalen en daarnaast beluisteren ze graag muziek, lezen een boek of kijken naar een film via een tablet. Draadloos internet wordt dus vooral gebruikt voor ontspanning en niet zozeer om te werken. Veel mensen geven aan dat ze vaak wel één keer per dag in hun mailbox kijken om niet te ver achter te raken en bij terugkomst niet een overvolle mailbox aan te treffen. Het merendeel geeft echter ook aan dat dit hun relaxte vakantiegevoel niet verstoord.


Adult only in opmars

Families die reizen met kinderen kiezen vooral voor accommodaties met veel glijbanen en liefst meerdere zwembaden waar steeds meer kindvriendelijke hotels aan voldoen. Koppels kiezen daarentegen steeds vaker voor ‘Adult only’ hotels waarbij zij de Spa & Welness faciliteiten zeer waarderen. Dit zijn niet alleen de jonge stellen maar vaak ook de ‘empty nesters’ waarvan de kinderen inmiddels uitgevlogen zijn.


Vakantieflow

Uit het onderzoek kunnen we ook opmaken dat mensen langer in de vakantieflow blijven hangen als het mooi weer is in Nederland. Zodra de herfst is ingezet en het koud en guur wordt buiten wil men het liefst weer een volgende vakantie boeken om naar uit te kijken.


Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, voorkeuren, waardering

CELTH





||| Nieuws |||

28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.