Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Deze week is tijdens de Recreatie vakbeurs in Hardenberg het branche brede marketingplatform voor de recreatiesector Elkeplek.nl gelanceerd. Het betreft een soft-launch. Met deze lancering is een belangrijke stap gezet richting een eigen marketingplatform voor de sector dat zal gaan bijdragen aan een rendementsverbetering voor alle bedrijven.


Het initiatief voor Elkeplek.nl (nu alleen nog te bekijken via http://beta.elkeplek.nl) is ontstaan vanuit branchevereniging RECRON en wordt uitgevoerd door Recreatie Nederland BV. Deze laatste is een zelfstandige organisatie, opgericht door Jan ten Hoor (ex RECRON) en Jeroen Wilhelm (ex Funda). RECRON is toezichthouder en er zijn afspraken gemaakt over de maximale boekingsfee die Elke Plek de leden in rekening mag brengen. Tevens vloeit een deel van de omzet van Elke Plek via RECRON terug naar de sector.


Groot potentieel
Vanaf de start zijn op Elkeplek.nl ruim 2.000 recreatiebedrijven uit geheel Nederland te vinden. Deze zijn verdeeld over 6 sectoren, te weten: kampeerbedrijven, bedrijven met verhuuraccommodaties, groepsaccommodaties, buitensportbedrijven, zwembaden, sauna & wellness en dagattractie-bedrijven. "We beginnen nu met alle RECRON leden maar Elke Plek is toegankelijk voor iedere recreatieondernemer in Nederland. Juist het grote en volledige aanbod is de unieke kracht van Elkeplek.nl”, aldus Jan ten Hoor.


Boeken bij de bron
De consument kan via de site uitgebreid zoeken in het aanbod. Voor de bedrijven die dat willen worden prijzen en beschikbaarheid getoond. Hiervoor wordt gekoppeld met de belangrijkste boekingssoftwarepakketten. Zodra de consument gaat boeken, wordt rechtstreeks de boekings-pagina van het betreffende recreatiebedrijf op ElkePlek.nl getoond. "Onderzoek heeft aangetoond dat er enorm veel boekingsprocedures zijn. Wij willen dat niet tot één verplicht systeem samenvoegen omdat dat de ondernemers zou frustreren.” Zegt Jeroen Wilhelm. "Daarnaast biedt deze aanpak voor de consument meer zekerheid. Zijn boeking en eventuele betaling wordt direct gedaan bij het recreatiebedrijf waar hij gaat verblijven. Wij noemen dat Boeken bij de bron.”


Bezoekers
De eerste versie van Elke Plek is nu online en zichtbaar via http://beta.elkeplek.nl. In de komende maanden wordt de data van de recreatiebedrijven verder ingevoerd. Het gaat hierbij om foto’s en teksten. Uiteindelijk geeft Elke Plek een uniek overzicht van de gehele recreatiesector van waaruit een enorme aantrekkingskracht richting de consument zal uitgaan. Zodra de site gevuld is, start de marketingcampagne richting consument. Dit zal begin 2015 plaatsvinden.


Meer voor groepsaccommodaties
Voor de groepsaccommodaties op Elke Plek is het platform meer dan alleen een boekingswebsite. Met deze groep bedrijven uit de sector heeft Elke Plek speciale afspraken gemaakt. Naast de volwaardige aanwezigheid op Elkeplek.nl, gaat Recreatie Nederland ook specifiek voor alle groepsaccommodaties invulling geven aan de marketing.

Link: http://beta.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, campings, bungalowparken, boekingsplatform, recron, buitensport, zwembaden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.