Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Deze week is tijdens de Recreatie vakbeurs in Hardenberg het branche brede marketingplatform voor de recreatiesector Elkeplek.nl gelanceerd. Het betreft een soft-launch. Met deze lancering is een belangrijke stap gezet richting een eigen marketingplatform voor de sector dat zal gaan bijdragen aan een rendementsverbetering voor alle bedrijven.


Het initiatief voor Elkeplek.nl (nu alleen nog te bekijken via http://beta.elkeplek.nl) is ontstaan vanuit branchevereniging RECRON en wordt uitgevoerd door Recreatie Nederland BV. Deze laatste is een zelfstandige organisatie, opgericht door Jan ten Hoor (ex RECRON) en Jeroen Wilhelm (ex Funda). RECRON is toezichthouder en er zijn afspraken gemaakt over de maximale boekingsfee die Elke Plek de leden in rekening mag brengen. Tevens vloeit een deel van de omzet van Elke Plek via RECRON terug naar de sector.


Groot potentieel
Vanaf de start zijn op Elkeplek.nl ruim 2.000 recreatiebedrijven uit geheel Nederland te vinden. Deze zijn verdeeld over 6 sectoren, te weten: kampeerbedrijven, bedrijven met verhuuraccommodaties, groepsaccommodaties, buitensportbedrijven, zwembaden, sauna & wellness en dagattractie-bedrijven. "We beginnen nu met alle RECRON leden maar Elke Plek is toegankelijk voor iedere recreatieondernemer in Nederland. Juist het grote en volledige aanbod is de unieke kracht van Elkeplek.nl”, aldus Jan ten Hoor.


Boeken bij de bron
De consument kan via de site uitgebreid zoeken in het aanbod. Voor de bedrijven die dat willen worden prijzen en beschikbaarheid getoond. Hiervoor wordt gekoppeld met de belangrijkste boekingssoftwarepakketten. Zodra de consument gaat boeken, wordt rechtstreeks de boekings-pagina van het betreffende recreatiebedrijf op ElkePlek.nl getoond. "Onderzoek heeft aangetoond dat er enorm veel boekingsprocedures zijn. Wij willen dat niet tot één verplicht systeem samenvoegen omdat dat de ondernemers zou frustreren.” Zegt Jeroen Wilhelm. "Daarnaast biedt deze aanpak voor de consument meer zekerheid. Zijn boeking en eventuele betaling wordt direct gedaan bij het recreatiebedrijf waar hij gaat verblijven. Wij noemen dat Boeken bij de bron.”


Bezoekers
De eerste versie van Elke Plek is nu online en zichtbaar via http://beta.elkeplek.nl. In de komende maanden wordt de data van de recreatiebedrijven verder ingevoerd. Het gaat hierbij om foto’s en teksten. Uiteindelijk geeft Elke Plek een uniek overzicht van de gehele recreatiesector van waaruit een enorme aantrekkingskracht richting de consument zal uitgaan. Zodra de site gevuld is, start de marketingcampagne richting consument. Dit zal begin 2015 plaatsvinden.


Meer voor groepsaccommodaties
Voor de groepsaccommodaties op Elke Plek is het platform meer dan alleen een boekingswebsite. Met deze groep bedrijven uit de sector heeft Elke Plek speciale afspraken gemaakt. Naast de volwaardige aanwezigheid op Elkeplek.nl, gaat Recreatie Nederland ook specifiek voor alle groepsaccommodaties invulling geven aan de marketing.

Link: http://beta.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, campings, bungalowparken, boekingsplatform, recron, buitensport, zwembaden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.