Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zeeland zet lidmaatschappen aan de dijk

VVV Zeeland zet lidmaatschappen aan de dijk
De VVV Zeeland stopt op 1 januari 2015 met de lidmaatschappen. Ondernemers kunnen dan zelf kiezen welke diensten en producten ze van de VVV afnemen. "Ik geloof helemaal niet in lidmaatschappen", stelt directeur Patrick Polie in een exclusief interview voor NRIT Magazine "Je betaalt dan als bedrijf een bedrag en het is onduidelijk wat je ervoor terug krijgt."

Ondernemers kunnen uit het nieuwe productenoverzicht zelf de diensten en producten kiezen die ze van de VVV willen afnemen. Ook Polie beseft dat dit een spannende operatie is maar hij ziet geen andere weg: "Het is een risicovolle exercitie maar ik ben er van overtuigd dat als we die slag nu niet maken, de ontevredenheid bij ondernemers zal gaan toenemen. Nu weten we die ondernemers te behouden en te motiveren omdat het veel duidelijker wordt wat de VVV voor ze doet.”

Commerciële slag
In Zeeland maken ze tegelijkertijd een behoorlijk forse commerciële slag. Volgens Polie met een duidelijke salesbenadering: "We hebben echt een salesteam en een servicedesk ingericht om gasten en ondernemers te woord te staan. Dat is wel een andere aanpak dan bij veel andere VVV’s. Die meer commerciële aanpak onderscheid ons. Dat wij opereren met slechts 28% overheidsbijdrage is daarvan een direct gevolg en uniek in VVV-land.” Het geheim van de VVV Zeeland is de kunst om op lokaal niveau de ondernemers te helpen maar op Zeeuws niveau de krachten te bundelen. "Dat vereist dat je met je voeten in de klei
staat”, zegt Polie.

Tools voor ondernemers
In Zeeland zien ze de VVV-kantoren als de centrale plek in de regio maar ook de ondernemer speelt tegenwoordig een rol in het informatieproces naar de consument. VVV Zeeland heeft daarom een serie tools voor ondernemers ontwikkeld: "Het Zeeuws Informatie Distributie Systeem. Dat is narrowcasting, touchscreens, print applicaties, widgets, noem maar op. Daar kan een ondernemer zijn eigen informatie combineren met omgevingsinformatie die door de VVV wordt gevoed. Daarmee faciliteren we die ondernemer helemaal voor zijn mini VVV-tje.”
Topics:Marketing
Trefwoorden: zeeland, vvv, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.