Geplaatst op: 17-11-2014
Auteur: Marc Gerlings

Curaçao zet pr campagne op met tips voor blogger

Curaçao zet pr campagne op met tips voor blogger

Dit is de omgekeerde aanpak van de blog strategie. Het zonnige eiland Curaçao roept ervaren reiziger op om een blogger vooraf tips te geven.

Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE) start vandaag met de online campagne #MijnCuraçao. Met #MijnCuraçao kunnen Curaçaokenners en liefhebbers de blogger Lisette van Beek tips en adviezen geven, waarmee zij het verrassende Curaçao gaat ontdekken.

Edward Suares, Director van CTBE: "We zijn altijd opzoek naar nieuwe, andere manieren om Curaçao onder de aandacht te brengen. Er is een schat aan informatie over het eiland en met deze bijzondere campagne kan iedereen zijn of haar beste tips delen via social media. Blogger Lisette gaat’ met de vele tips die zij krijgt van anderen, het eiland ontdekken en de authentieke Curaçaose sfeer beleven. We moedigen iedereen die het eiland weleens bezocht of daar woont aan om ervaringen en tips te delen via #MijnCuraçao. We zijn benieuwd welke activiteiten Lisette gaat ondernemen, Curaçao heeft zoveel te bieden.”

Op deze interactieve wijze komt zij alle ins en outs van de zonnige bestemming te weten en doet zij dagelijks verslag van haar reis op social media. Met deze campagne wil CTBE de Caribische vakantiebestemming op een andere manier onder de aandacht brengen.


Blogger Lisette van Beek van Travellust.nl is door CTBE gevraagd om als ‘Reporter van CTBE’ Curaçao te ontdekken. Social media en de tips van locals, Curaçaokenners en liefhebbers van het zonnige eiland vormen de basis van haar reis. Via de social media kanalen van CTBE en van Travellust.nl wordt met #MijnCuraçao gevraagd naar de mooiste stranden, de leukste activiteiten, en de echte Curaçao must-do’s. Op deze manier wordt de reis op een bijzondere manier uiteengezet en wordt het beste van Curaçao in meerdere opzichten getoond.

Lisette vertrekt op 24 november 2014 naar Curaçao.
Trefwoorden: Curaçao, CTBE, #MijnCuraçao, Suares, Lisette van Beek, Travellust

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...