Miljoen boeken van Business Model Generatie verkocht, NHTV geeft training
Van
de internationale bestseller Business Model Generatie is deze maand het
miljoenste exemplaar verkocht. De door Alexander Osterwalder en Yves
Pigneur geschreven managementklassieker is in 2009 door Patrick van der
Pijl (CEO van Business Models Inc. te Amsterdam) in eigen beheer en in
co-creatie met 470 strategieprofessionals uit 45 landen geproduceerd.
Business Models Generatie groeide als breed toegepast managementmodel
uit tot een ware beweging.
NHTV organiseert tweedaagse training
Begin 2015 geeft NHTV een tweedaagse training Canvas Business Model. In deze training begeleiden Herman Lier en Joyce Krielen u na een korte theoretische introductie vooral op praktische wijze door het Canvas Business Model. Na de training heeft u een herijkt verdienmodel (Canvas Business Model) voor uw eigen organisatie waar u na de training direct mee aan de slag kunt, een bedrijfsplan op één A4. Leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform en abonnees van NRIT Magazine, Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies krijgen 100 euro korting.
Boek in 30 talen verschenen
Het oorspronkelijke boek verscheen behalve in het Engels in dertig andere talen waaronder het Chinees, Japans, Koreaans, Russisch, Duits, Spaans en zelfs Mongools. Business Model Generatie is een handboek voor het analyseren en innoveren van business modellen. Het combineert strategie en business design op een eenvoudige en praktische manier. Bij de productie van het boek is gekozen voor een sterk visueel accent. Dankzij een uitgekiende vormgeving worden business modellen en manieren van innovatie begrijpelijk in beeld gebracht.
Boek in eerste instantie zonder uitgevers verspreid
Patrick van der Pijl raakte in 2008 onder de indruk van de kracht van business innovatie, zoals bepleit door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur. Hij zette hen aan tot het schrijven van het boek en nam zelf de productie op zich. Daarbij werd gekozen voor een afwijkend business model: crowd funding, co-creatie en self published. Traditionele uitgevers toonden pas interesse toen de verkoop van het boek een vlucht nam. Van de Engelse versie van het boek zijn er circa 500.000 verkocht waarvan een groot deel in de VS. Maar ook in landen als China (125.000 exemplaren) en Korea (40.000) was het - in eigen vertalingen - zeer in trek.
Bijzondere vormgeving
Van der Pijl verklaart het succes van Business Model Generatie mede door de bijzondere vormgeving: "Het is dankzij de inbreng van vormgever Alan Smith zéér visueel van opzet en voor iedereen begrijpelijk. Over de hele wereld doen studenten, startups, ondernemers, strategen, innovatie-managers, CEO's en anderen er hun voordeel mee. Het boek wordt inmiddels gezien als een global phenomenon en geldt als internationaal erkende standaard. Het is zo'n succes geworden omdat het de lezer ertoe aanzet om heel anders om te gaan met business modellen. Daarom is Business Model Generatie veel effectiever en uitdagender dan het schrijven van dikke businessplannen."
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: ondernemen, businessmodellen