Geplaatst op: 18-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Miljoen boeken van Business Model Generatie verkocht, NHTV geeft training

Miljoen boeken van Business Model Generatie verkocht, NHTV geeft training
Van de internationale bestseller Business Model Generatie is deze maand het miljoenste exemplaar verkocht. De door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur geschreven managementklassieker is in 2009 door Patrick van der Pijl (CEO van Business Models Inc. te Amsterdam) in eigen beheer en in co-creatie met 470 strategieprofessionals uit 45 landen geproduceerd. Business Models Generatie groeide als breed toegepast managementmodel uit tot een ware beweging.


NHTV organiseert tweedaagse training
Begin 2015 geeft NHTV een tweedaagse training Canvas Business Model. In deze training begeleiden Herman Lier en Joyce Krielen u na een korte theoretische introductie vooral op praktische wijze door het Canvas Business Model. Na de training heeft u een herijkt verdienmodel (Canvas Business Model) voor uw eigen organisatie waar u na de training direct mee aan de slag kunt, een bedrijfsplan op één A4. Leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform en abonnees van NRIT Magazine, Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies krijgen 100 euro korting.

Boek in 30 talen verschenen
Het oorspronkelijke boek verscheen behalve in het Engels in dertig andere talen waaronder het Chinees, Japans, Koreaans, Russisch, Duits, Spaans en zelfs Mongools. Business Model Generatie is een handboek voor het analyseren en innoveren van business modellen. Het combineert strategie en business design op een eenvoudige en praktische manier. Bij de productie van het boek is gekozen voor een sterk visueel accent. Dankzij een uitgekiende vormgeving worden business modellen en manieren van innovatie begrijpelijk in beeld gebracht.

Boek in eerste instantie zonder uitgevers verspreid
Patrick van der Pijl raakte in 2008 onder de indruk van de kracht van business innovatie, zoals bepleit door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur. Hij zette hen aan tot het schrijven van het boek en nam zelf de productie op zich. Daarbij werd gekozen voor een afwijkend business model: crowd funding, co-creatie en self published. Traditionele uitgevers toonden pas interesse toen de verkoop van het boek een vlucht nam. Van de Engelse versie van het boek zijn er circa 500.000 verkocht waarvan een groot deel in de VS. Maar ook in landen als China (125.000 exemplaren) en Korea (40.000) was het - in eigen vertalingen - zeer in trek.

Bijzondere vormgeving
Van der Pijl verklaart het succes van Business Model Generatie mede door de bijzondere vormgeving: "Het is dankzij de inbreng van vormgever Alan Smith zéér visueel van opzet en voor iedereen begrijpelijk. Over de hele wereld doen studenten, startups, ondernemers, strategen, innovatie-managers, CEO's en anderen er hun voordeel mee. Het boek wordt inmiddels gezien als een global phenomenon en geldt als internationaal erkende standaard. Het is zo'n succes geworden omdat het de lezer ertoe aanzet om heel anders om te gaan met business modellen. Daarom is Business Model Generatie veel effectiever en uitdagender dan het schrijven van dikke businessplannen."
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: ondernemen, businessmodellen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...