Geplaatst op: 18-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Miljoen boeken van Business Model Generatie verkocht, NHTV geeft training

Miljoen boeken van Business Model Generatie verkocht, NHTV geeft training
Van de internationale bestseller Business Model Generatie is deze maand het miljoenste exemplaar verkocht. De door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur geschreven managementklassieker is in 2009 door Patrick van der Pijl (CEO van Business Models Inc. te Amsterdam) in eigen beheer en in co-creatie met 470 strategieprofessionals uit 45 landen geproduceerd. Business Models Generatie groeide als breed toegepast managementmodel uit tot een ware beweging.


NHTV organiseert tweedaagse training
Begin 2015 geeft NHTV een tweedaagse training Canvas Business Model. In deze training begeleiden Herman Lier en Joyce Krielen u na een korte theoretische introductie vooral op praktische wijze door het Canvas Business Model. Na de training heeft u een herijkt verdienmodel (Canvas Business Model) voor uw eigen organisatie waar u na de training direct mee aan de slag kunt, een bedrijfsplan op één A4. Leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform en abonnees van NRIT Magazine, Recreatie & Toerisme, Vrijetijdstudies krijgen 100 euro korting.

Boek in 30 talen verschenen
Het oorspronkelijke boek verscheen behalve in het Engels in dertig andere talen waaronder het Chinees, Japans, Koreaans, Russisch, Duits, Spaans en zelfs Mongools. Business Model Generatie is een handboek voor het analyseren en innoveren van business modellen. Het combineert strategie en business design op een eenvoudige en praktische manier. Bij de productie van het boek is gekozen voor een sterk visueel accent. Dankzij een uitgekiende vormgeving worden business modellen en manieren van innovatie begrijpelijk in beeld gebracht.

Boek in eerste instantie zonder uitgevers verspreid
Patrick van der Pijl raakte in 2008 onder de indruk van de kracht van business innovatie, zoals bepleit door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur. Hij zette hen aan tot het schrijven van het boek en nam zelf de productie op zich. Daarbij werd gekozen voor een afwijkend business model: crowd funding, co-creatie en self published. Traditionele uitgevers toonden pas interesse toen de verkoop van het boek een vlucht nam. Van de Engelse versie van het boek zijn er circa 500.000 verkocht waarvan een groot deel in de VS. Maar ook in landen als China (125.000 exemplaren) en Korea (40.000) was het - in eigen vertalingen - zeer in trek.

Bijzondere vormgeving
Van der Pijl verklaart het succes van Business Model Generatie mede door de bijzondere vormgeving: "Het is dankzij de inbreng van vormgever Alan Smith zéér visueel van opzet en voor iedereen begrijpelijk. Over de hele wereld doen studenten, startups, ondernemers, strategen, innovatie-managers, CEO's en anderen er hun voordeel mee. Het boek wordt inmiddels gezien als een global phenomenon en geldt als internationaal erkende standaard. Het is zo'n succes geworden omdat het de lezer ertoe aanzet om heel anders om te gaan met business modellen. Daarom is Business Model Generatie veel effectiever en uitdagender dan het schrijven van dikke businessplannen."
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: ondernemen, businessmodellen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...