Geplaatst op: 27-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Direct hotels boeken op site VVV Den Bosch

Direct hotels boeken op site VVV Den Bosch

De VVV Noordoost-Brabant heeft in samenwerking met hotels uit het Hoteloverleg ’s-Hertogenbosch een bookingstool op www.vvvdenbosch.nl geïmplementeerd. Ze gebruiken daarvoor de boekingsmodule van hoteliers.com die middels een iframe volledig in de website is geïntegreerd. Dit is een eerste stap in een compleet ticketsysteem voor de bezoeker en een aanloop naar een nieuw digitaal platform voor de stad onder de merknaam 'sH.


Zowel de VVV als de hotels willen het meerdaags verblijf in de stad verhogen. Door de boekingsmodule in de website van de VVV te integreren wordt het gebruikersgemak voor de toeristen vergroot. Zij vinden er alle tips, restaurants, musea, winkels, nieuws, arrangementen en activiteiten in de stad op één plaats.


Focus op stadsmerk, VVV-merk meer naar de achtergrond

In de aanloop naar het evenementenjaar 2016, de herdenking van het 500ste sterfjaar van middeleeuwse schilder Jheronimus Bosch, zal er tevens een nieuwe bezoekerswebsite worden ontwikkeld met een focus op stadsmerk ‘sH. Op dat platform kunnen dan zowel bewoners als toeristen voor informatie over de stad terecht. Het VVV-merk zal daardoor wat naar de achtergrond gaan.


Ook tickets te boeken

De boekingsmodule zal in 2015 daarom verder worden geoptimaliseerd naar een volledig geïntegreerde bookingtool waarmee het aanbod aan diverse activiteiten, evenementen, ticketing en aanbiedingen voor een bezoek aan de stad direct geboekt en betaald kunnen worden. Volgens Maarten van den Broek van de VVV wordt hierbij het gemak voor de bezoeker als uitgangspunt genomen. "Die wil gewoon één ticketsysteem war hij kaartjes voor alle activiteiten in één stap kan boeken." Hiermee willen VVV Noordoost-Brabant en de Gemeente ’s-Hertogenbosch beter inspelen op de vraag vanuit (inter)nationale bezoekers.


Bookingstool kan ook op site van evenementen

VVV Noordoost-Brabant biedt bezoekers van Bossche festivals en evenementen ook via andere wegen gebruiksgemak in het vinden van een overnachtingslocatie in de stad. De grotere festivals en evenementen in ’s-Hertogenbosch wordt de mogelijkheid geboden om de booking tool te implementeren op de eigen website.


Hotels verenigd in het Hoteloverleg ’s-Hertogenbosch:

Golden Tulip Hotel Central, ’s-Hertogenbosch

Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch, ’s-Hertogenbosch

Van der Valk Hotel ’s-Hertogenbosch-Vught, Vught

Van der Valk Hotel Nuland, Nuland

Campanile ’s-Hertogenbosch, ‘s-Hertogenbosch

Hotel Guldenberg, Helvoirt

De Ruwenberg, Sint-Michielsgestel

Landgoed Huize Bergen, Vught

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotels, marketing, boekingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...