Geplaatst op: 27-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Direct hotels boeken op site VVV Den Bosch

Direct hotels boeken op site VVV Den Bosch

De VVV Noordoost-Brabant heeft in samenwerking met hotels uit het Hoteloverleg ’s-Hertogenbosch een bookingstool op www.vvvdenbosch.nl geïmplementeerd. Ze gebruiken daarvoor de boekingsmodule van hoteliers.com die middels een iframe volledig in de website is geïntegreerd. Dit is een eerste stap in een compleet ticketsysteem voor de bezoeker en een aanloop naar een nieuw digitaal platform voor de stad onder de merknaam 'sH.


Zowel de VVV als de hotels willen het meerdaags verblijf in de stad verhogen. Door de boekingsmodule in de website van de VVV te integreren wordt het gebruikersgemak voor de toeristen vergroot. Zij vinden er alle tips, restaurants, musea, winkels, nieuws, arrangementen en activiteiten in de stad op één plaats.


Focus op stadsmerk, VVV-merk meer naar de achtergrond

In de aanloop naar het evenementenjaar 2016, de herdenking van het 500ste sterfjaar van middeleeuwse schilder Jheronimus Bosch, zal er tevens een nieuwe bezoekerswebsite worden ontwikkeld met een focus op stadsmerk ‘sH. Op dat platform kunnen dan zowel bewoners als toeristen voor informatie over de stad terecht. Het VVV-merk zal daardoor wat naar de achtergrond gaan.


Ook tickets te boeken

De boekingsmodule zal in 2015 daarom verder worden geoptimaliseerd naar een volledig geïntegreerde bookingtool waarmee het aanbod aan diverse activiteiten, evenementen, ticketing en aanbiedingen voor een bezoek aan de stad direct geboekt en betaald kunnen worden. Volgens Maarten van den Broek van de VVV wordt hierbij het gemak voor de bezoeker als uitgangspunt genomen. "Die wil gewoon één ticketsysteem war hij kaartjes voor alle activiteiten in één stap kan boeken." Hiermee willen VVV Noordoost-Brabant en de Gemeente ’s-Hertogenbosch beter inspelen op de vraag vanuit (inter)nationale bezoekers.


Bookingstool kan ook op site van evenementen

VVV Noordoost-Brabant biedt bezoekers van Bossche festivals en evenementen ook via andere wegen gebruiksgemak in het vinden van een overnachtingslocatie in de stad. De grotere festivals en evenementen in ’s-Hertogenbosch wordt de mogelijkheid geboden om de booking tool te implementeren op de eigen website.


Hotels verenigd in het Hoteloverleg ’s-Hertogenbosch:

Golden Tulip Hotel Central, ’s-Hertogenbosch

Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch, ’s-Hertogenbosch

Van der Valk Hotel ’s-Hertogenbosch-Vught, Vught

Van der Valk Hotel Nuland, Nuland

Campanile ’s-Hertogenbosch, ‘s-Hertogenbosch

Hotel Guldenberg, Helvoirt

De Ruwenberg, Sint-Michielsgestel

Landgoed Huize Bergen, Vught

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotels, marketing, boekingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.