Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

Op de Vakantiebeurs geeft het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland het startsein voor een volledig routeplatform voor de hele provincie Gelderland. Daarnaast wordt samen met de Stichting Achterhoek Toerisme een actiekrant gepresenteerd en heeft RBT Rivierenland weer haar glossy magazine RVRNLND geactualiseerd.


RBT Rivierenland werkt samen met overheden, bedrijfsleven en organisaties met als hoofddoel het bevorderen van bestedingen en werkgelegenheid in de toeristische sector. "We volgen nu een aantal jaren een vaste werkwijze, waardoor we in staat zijn om resultaatgericht projecten te kunnen starten en te continueren”, aldus Richard de Bruin, directeur van RBT Rivierenland. "Het vertrekpunt voor ieder project is kennis. En dan bedoelen we kennis in de breedste zin van het woord. Kennis uit onderzoeken, maar ook én vooral kennis en ervaringen vanuit het bedrijfsleven zelf. Vanuit die kennis kunnen de vervolgstappen - ontwikkeling, informatie en marketing - worden vormgegeven. De vierde stap, marketing, kan alleen effectief zijn als de andere stappen op een juiste manier zijn uitgewerkt.” Bijzonder van RBT Rivierenland is ook de focus op de lokale bevolking die nadrukkelijk door het bureau in campagnes wordt aangesproken en betrokken.


Gelderse Routes

Zo’n project is het routeplatform, www.gelderseroutes.nl. In samenwerking met de regionale bureaus voor toerisme in Gelderland wordt dit nieuwe platform gepresenteerd. Het platform, volledig ontwikkeld door RBT Rivierenland, voorziet naast de website ook in een app én een promotiecampagne. Op het platform wandel-, fiets, paardrijd-, kano- en skeelerroutes. Bij elke route worden écht lokale tips voor onderweg worden gegeven waarmee je op onbekende en verrassende adresjes komt. Er zijn ook tips voor speciale aanbiedingen, arrangementen en acties. Lees hier alles over de achtergronden van dit project.


Onderdeel van de promotiecampagne van Gelderse Routes zijn de gratis routeboekjes. Zo wordt er een bundel van Gelderse routes verspreid, met daarin plaats voor de meest favoriete routes, zoals de Lingeroute, Liberation Route, de Veluws Verledenroute en de Wijnroute Montferland. Daarnaast zijn de mooiste routes door Rivierenland gebundeld in een fietsvoordeelboekje van de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Dit voordeelboekje bevat naast de routes veel tips, acties en arrangementen.


Bedrijfsleven kan volop aanhaken

In de promotie uitingen van 2015 heeft RBT Rivierenland, zoals alle jaren, veel mogelijkheden voor bedrijfsleven om aan te haken. Met succes, want de eerste uitingen van het nieuwe jaar die de consument op de komende beurzen kan bemachtigen staan boordevol tips, acties en arrangementen. Er zit een stijgende lijn in het aantal ondernemers dat aansluit bij de (boven)regionale promotie. "Het uitbreiden van dergelijke content heeft onze prioriteit, ook dit jaar.”, vult de Bruin aan. "Op verzoek van het bedrijfsleven in onze regio, ondersteunen we zelfs ondernemers ‘op maat’ bij het maken en ontsluiten van arrangementen en acties.”


Actiekrant Achterhoek en Rivierenland

Vanuit de campagne Gelderland levert je mooie streken, mede mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland, hebben Stichting Achterhoek Toerisme en RBT Rivierenland, in samenwerking met het bedrijfsleven, een gezamenlijke actiekrant gemaakt boordevol acties en arrangementen voor 2015. Naast de verspreiding op diverse beurzen wordt de actiekrant ook samen met een aantal special- interest bladen verspreid.


Magazine RVRNLND

Het glossy magazine RVRNLND, uitgegeven door RBT Rivierenland, voorziet ieder van bijzondere verhalen, tips, activiteiten, routes en evenementen in Rivierenland. Het blad wordt geheel in samenwerking met het bedrijfsleven bedrijfsleven tot stand gebracht en gratis aangeboden aan bezoekers en inwoners van Rivierenland.
Link: http://rivierenland.biz/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, toerisme, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.
03/04/25
Exclusief voor leden
Keukenhof rondvaartboot in Amsterdamse grachten
Amsterdam is een nieuwe toeristische attractie rijker: de Keukenhof-rondvaartboot. Deze unieke, volledig elektrische boot, versierd met de kleurrijke bloemenpracht van de Keukenhof, is het resultaat van een samenwerking tussen Keukenhof en Lovers Canal Cruises.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...