RBT Rivierenland presenteert Gelderse Routes op Vakantiebeurs

Op de Vakantiebeurs geeft het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland het startsein voor een volledig routeplatform voor de hele provincie Gelderland. Daarnaast wordt samen met de Stichting Achterhoek Toerisme een actiekrant gepresenteerd en heeft RBT Rivierenland weer haar glossy magazine RVRNLND geactualiseerd.
RBT Rivierenland werkt samen met overheden, bedrijfsleven
en organisaties met als hoofddoel het bevorderen van bestedingen en
werkgelegenheid in de toeristische sector. "We volgen nu een aantal jaren een
vaste werkwijze, waardoor we in staat zijn om resultaatgericht projecten te kunnen
starten en te continueren”, aldus Richard de Bruin, directeur van RBT
Rivierenland. "Het vertrekpunt voor ieder project is kennis. En dan bedoelen we
kennis in de breedste zin van het woord. Kennis uit onderzoeken, maar ook én
vooral kennis en ervaringen vanuit het bedrijfsleven zelf. Vanuit die kennis kunnen
de vervolgstappen - ontwikkeling, informatie en marketing - worden vormgegeven.
De vierde stap, marketing, kan alleen effectief zijn als de andere stappen op
een juiste manier zijn uitgewerkt.” Bijzonder van RBT Rivierenland is ook de focus op de lokale bevolking die nadrukkelijk door het bureau in campagnes wordt aangesproken en betrokken.
Gelderse Routes
Zo’n project is het routeplatform, www.gelderseroutes.nl. In samenwerking met de regionale bureaus voor toerisme in Gelderland wordt dit nieuwe platform gepresenteerd. Het platform, volledig ontwikkeld door RBT Rivierenland, voorziet naast de website ook in een app én een promotiecampagne. Op het platform wandel-, fiets, paardrijd-, kano- en skeelerroutes. Bij elke route worden écht lokale tips voor onderweg worden gegeven waarmee je op onbekende en verrassende adresjes komt. Er zijn ook tips voor speciale aanbiedingen, arrangementen en acties. Lees hier alles over de achtergronden van dit project.
Onderdeel van de promotiecampagne van Gelderse Routes zijn de gratis routeboekjes. Zo wordt er een bundel van Gelderse routes verspreid, met daarin plaats voor de meest favoriete routes, zoals de Lingeroute, Liberation Route, de Veluws Verledenroute en de Wijnroute Montferland. Daarnaast zijn de mooiste routes door Rivierenland gebundeld in een fietsvoordeelboekje van de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Dit voordeelboekje bevat naast de routes veel tips, acties en arrangementen.
Bedrijfsleven kan volop aanhaken
In de promotie uitingen van 2015 heeft RBT Rivierenland, zoals alle jaren, veel mogelijkheden voor bedrijfsleven om aan te haken. Met succes, want de eerste uitingen van het nieuwe jaar die de consument op de komende beurzen kan bemachtigen staan boordevol tips, acties en arrangementen. Er zit een stijgende lijn in het aantal ondernemers dat aansluit bij de (boven)regionale promotie. "Het uitbreiden van dergelijke content heeft onze prioriteit, ook dit jaar.”, vult de Bruin aan. "Op verzoek van het bedrijfsleven in onze regio, ondersteunen we zelfs ondernemers ‘op maat’ bij het maken en ontsluiten van arrangementen en acties.”
Actiekrant Achterhoek en Rivierenland
Vanuit de campagne Gelderland levert je mooie streken, mede mogelijk gemaakt door de provincie Gelderland, hebben Stichting Achterhoek Toerisme en RBT Rivierenland, in samenwerking met het bedrijfsleven, een gezamenlijke actiekrant gemaakt boordevol acties en arrangementen voor 2015. Naast de verspreiding op diverse beurzen wordt de actiekrant ook samen met een aantal special- interest bladen verspreid.
Magazine RVRNLND
Het glossy magazine RVRNLND, uitgegeven door RBT Rivierenland, voorziet ieder van bijzondere verhalen, tips, activiteiten, routes en evenementen in Rivierenland. Het blad wordt geheel in samenwerking met het bedrijfsleven bedrijfsleven tot stand gebracht en gratis aangeboden aan bezoekers en inwoners van Rivierenland.