Geplaatst op: 16-01-2015
Auteur: Marc Gerlings

KLM wil customer experience borgen

KLM wil customer experience borgen

Ryanne van der Eijk wordt per 1 maart 2015 verantwoordelijk voor de Customer Experience van KLM. Daarmee wil het bedrijf de klant centraal stellen, tot in directieniveau.

Deze ontwikkeling is opgezet door KLM-president-directeur Pieter Elbers, hij wil borgen dat de klant nog meer centraal staat binnen het bedrijf. Hiermee is het KLM leiderschapsteam van Elbers compleet. De samenstelling van het team sluit aan bij de transformatiedoelstellingen van KLM. Elbers wil dat KLM de meest klantgerichte, efficiënte en innovatieve Europese netwerkcarrier wordt.

Op dit moment is Van der Eijk General Manager AIRFRANCE en KLM North Europe. In haar nieuwe rol wordt ze eindverantwoordelijk voor de gehele ervaring van reizigers met KLM en rapporteert zij direct aan Elbers.


Ideeën implementeren
Eerder werd de benoeming van Jappe Blaauw bekendgemaakt die EVP Transformation Office wordt. In het Transformation Office komen alle lijnen samen van de ideeën om KLM efficiënter te maken. Elbers wil de vernieuwingbinnen het bedrijf op deze manier stimuleren. De ideeën komen uit het bedrijf zelf, en worden bottom-up ingediend. Aan Blaauw de taak om te borgen dat de goede ideeën voor een strakkere bedrijfsvoering ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd.

Trefwoorden: marketing, vliegen, experience, KLM

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.