KLM wil customer experience borgen
Ryanne van der Eijk
wordt per 1 maart 2015 verantwoordelijk voor de Customer Experience
van KLM. Daarmee wil het bedrijf de klant centraal stellen, tot in
directieniveau.
Deze ontwikkeling is opgezet door KLM-president-directeur Pieter Elbers, hij
wil borgen dat de klant nog meer centraal staat binnen het bedrijf. Hiermee is
het KLM leiderschapsteam van Elbers compleet. De samenstelling van het team
sluit aan bij de transformatiedoelstellingen van KLM. Elbers wil dat KLM de
meest klantgerichte, efficiënte en innovatieve Europese netwerkcarrier wordt.
Op dit moment is Van der Eijk General Manager AIRFRANCE en KLM North Europe. In
haar nieuwe rol wordt ze eindverantwoordelijk voor de gehele ervaring van
reizigers met KLM en rapporteert zij direct aan Elbers.
Ideeën implementeren
Eerder werd de benoeming van Jappe Blaauw bekendgemaakt die EVP Transformation
Office wordt. In het Transformation Office komen alle lijnen samen van de
ideeën om KLM efficiënter te maken. Elbers wil de vernieuwingbinnen het
bedrijf op deze manier stimuleren. De ideeën komen uit het bedrijf zelf, en
worden bottom-up ingediend. Aan Blaauw de taak om te borgen dat de goede ideeën
voor een strakkere bedrijfsvoering ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd.