Geplaatst op: 22-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veluwse gemeenten haken voor promotie aan bij RBT KAN

Veluwse gemeenten haken voor promotie aan bij RBT KAN

De Veluwse gemeenten hebben besloten de toeristische marketing en promotie uit te besteden aan RBT KAN dat de marketing en promotie onder de naam "VisitVeluwe” gaat verzorgen.


Het nieuw opgerichte VisitVeluwe is onderdeel van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), dat reeds meer dan tien jaar de toeristische marketing en promotie voor de regio Arnhem Nijmegen verzorgt. Het bedrijfsleven heeft RBT KAN bij de overheid voorgedragen als marketing- en promotieorganisatie voor de Veluwe. In ze zomer van 2014 ging het Veluws Bureau voor Toerisme failliet.


Vrijwel alle van de 19 gemeenten op de Veluwe doen mee en betalen 0,70 euro per inwoner aan VisitVeluwe. Vier gemeenten kunnen vanwege het ontbreken van budgettaire ruimte nog niet meedoen. Zo vond de gemeente Hattem dat RBT KAN een prima presentatie had gegeven maar was een deel van het marketingbudget al vergeven aan Rond Uit Hattem. Voor 2016 kan de gemeenteraad zich bij de bespreking van de kadernota uitspreken voor aansluiting bij RBT KAN.


VisitVeluwe beschikt voor de start over een budget van 400.000 euro. Dat geld moet volgens directeur Jurriaan de Mol worden verdubbeld of verdrievoudigd door bijdragen van het bedrijfsleven en sponsoring. Een model dat RBT KAN al jaren met succes hanteert. De eerste verzoeken van het bedrijfsleven om aan te haken bij VisitVeluwe zijn al binnen. Met de zelfstandige VVV's in de regio wordt een samenwerking gezocht.


VisitVeluwe zal zich met name richten op het enthousiasmeren van (potentiële) bezoekers aan de Veluwe. Activiteiten in binnen- en buitenland bestaan o.a. uit persbewerking, bewerken van de reisindustrie, beurspresentaties en uiteraard het benutten van de vele online mogelijkheden voor de Veluwe. Tevens wordt gestart met het uitrollen van de social media strategie waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de vele verhalen van de bezoekers op de Veluwe. VisitVeluwe zal gebruik maken van het platform develuwe.nl. De komende periode ligt het accent op:

  • het verder uitbouwen van de succesvolle campagne 'Gelderland levert je mooie streken';
  • het doorontwikkelen van het platform develuwe.nl;
  • de inzet van social media met verhalen en ervaringen van bezoekers
  • het Van Goghjaar met als hoogtepunt de expositie in het Kröller-Müller

Bastiaan Overeem zal als Programma Manager met een Veluws team de activiteiten gaan uitrollen. De directie is in handen van Jurriaan de Mol.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gelderland, veluwe

CELTH





||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.
12/03/25
Exclusief voor leden
Voor 2026 verhuist Brabantse camperbeurs naar Brabanthallen
De organisator EasyFairs van de Camperbeurs kondigt aan dat de editie in Brabant vanaf 2026 een nieuwe locatie krijgt: Brabanthallen in Den Bosch.
11/03/25
Privium lounge open in Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...