Geplaatst op: 05-02-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

CELTH zoekt bedrijven die willen deelnemen aan onderzoek onder vaste gasten

CELTH zoekt bedrijven die willen deelnemen aan onderzoek onder vaste gasten

Het Centre of Expertise voor leisure, toerisme & hospitality (CELTH) gaat in de eerste jaarhelft van 2015 onderzoek doen naar vaste gasten uit binnen- en buitenland op campings, bungalowparken en op boten. Daarvoor zoekt CELTH nog extra bedrijven die aan het onderzoek willen meewerken. Zij krijgen in ruil voor hun medewerking inzicht in de onderzoeksresultaten.

 

In dit unieke onderzoek wordt gekozen voor een brede aanpak variërend van een grootschalige online enquête bij vaste gasten zelf tot workshops scenarioplanning met ondernemers en kenners van de branche. Doel is om inzicht te krijgen in het huidige gedrag van de vaste gast, maar vooral ook om een beeld te krijgen van de vaste gast in de toekomst.

 

Weinig bekend over omvang markt en gedrag van vaste gasten

Vaste gasten zijn niet onbelangrijk voor het Nederlands toerisme en de regio waar ze verblijven.  In 2013 telde men 872.000 Nederlanders met een eigen vakantieaccommodatie in Nederland. En dan hebben we het nog niet over vaste gasten uit het buitenland. Nederlandse vaste gasten verblijven gemiddeld vier maal per jaar in hun accommodatie. Dit lijkt erg weinig, dus mogelijk is er sprake van een onderschatting. Bovendien weten we vrijwel niets van hun activiteiten tijdens de vakantie en ook niet hoe vaste gasten de regio beleven, of zij de regio waarderen, of zij hun accommodatie waarderen. Naar buitenlandse vaste gasten is al helemaal geen onderzoek gedaan. Genoeg redenen voor een grootschalig onderzoek naar de vaste gast!

 

Deelnemen aan dit onderzoek?

Toeristische bedrijven kunnen deelnemen aan dit onderzoek door de online vragenlijst toe te sturen aan hun gasten. In ruil daarvoor krijgen deelnemende bedrijven de beschikking over de onderzoeksresultaten. Deelnemen of meer weten? Neem dan contact op met Jorrit Bijl op j.bijl@hz.nl.  Meer weten over de achtergronden bij dit onderzoek? Lees dan het uitgebreide artikel op: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34136.

 

Over CELTH

CELTH is erop gericht om kennis over leisure, toerisme en hospitality te ontwikkelen en verspreiden, zodat dit domein nog beter in staat is om de duurzame maatschappelijke en economische ontwikkeling van de Nederlandse samenleving mede aan te jagen. CELTH is een initiatief van NHTV, HZ en Stenden. Meer weten over CELTH? Ga dan naar www.celth.nl. Al het nieuws over CELTH staat op www.nritmedia.nl/celth.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vast gasten, celth

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
04/12/24
Exclusief voor leden
Goed jaar voor PiNCAMP
Het gaat goed met PiNCAMP, het campingbedrijf van ADAC, ANWB en TCS. Het aantal boekingen groeide in 2024 met 28% in vergelijking met 2023. De website PiNCAMP en anwbcamping.nl trok 14 miljoen bezoekers.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achert
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme zoekt voorzitter
De nieuwe Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT) zoekt een onafhankelijk voorzitter. Deze mag het stokje overnemen van kwartiermaker Rob van Gijzel. De Raad is op zoek naar een voorzitter met publiek-privaat bestuurlijke statuur die tegelijkertijd overtuigend en verbindend is.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...