Geplaatst op: 13-02-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia start met WhatsApp

Transavia start met WhatsApp

Transavia gaat naast social mediakanalen twitter en facebook ook WhatsApp inzetten bij de klantenservice. Het bedrijf wil alle vragen via WhatsApp binnen een uur afhandelen maar streeft naar een kortere afhandelingstijd. Op de andere social mediakanalen is de responsetijd gemiddeld minder dan 20 minuten.


WhatsApp groeide in korte tijd uit tot één van de meest gebruikte digitale communicatiemiddelen. Ons land telt inmiddels meer dan 9 miljoen gebruikers, van jong tot oud. "We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter”, vertelt Roy Scheerder, commercieel directeur van Transavia.


Respons binnen een uur

Klanten die een reis hebben geboekt en vervolgens nog een vraag hebben over de boeking, kunnen deze ‘appen’. "Denk bijvoorbeeld aan vragen over hand- en ruimbagage-voorwaarden, online inchecken en andere diensten. Transavia reageert altijd binnen een uur. Dat is de social media-belofte die wij doen”, aldus Scheerder. Het bedrijf streeft overigens naar een nog veel kortere respons. Op Facebook en Twitter is die de laatste weken gemiddeld steeds minder dan twintig minuten geweest. "Deze al bestaande service-kanalen blijven net als het Call Centre gewoon actief. We zien WhatsApp vooral als een mooi, laagdrempelig extra alternatief voor klanten om met Transavia in contact te komen.”


De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Dan bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden verder uitbreidt. WhatsApp is net als WebCare en het Call Centre zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08:00 en 22:00 uur (NL tijd). Voor het aanbieden van deze nieuwe digitale service werkt Transavia actief samen met Informaxion.


Digitale dienstverlening

Digitale dienstverlening is één van de speerpunten van het nieuwe Transavia, dat wil uitgroeien tot best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa. Het bedrijf presenteerde daarom vorige maand een nieuwe merkidentiteit en ambitieuze doelen voor de toekomst. Daarvoor zijn deze week twintig nieuwe toestellen (737-800) besteld bij Boeing. Naast het optimaliseren van de digitale dienstverlening gaat Transavia ook verder investeren in hospitality en service.

Trefwoorden: luchtvaart, transavia, klantenservice, social media

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.
04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...